יום שבת, 27 באוקטובר 2018

סיכום שבועי





שלום לכולם,
השגרה החלה! ועל כן, אשמח לשתף אתכם בתכנים אשר נלמדו בשבוע האחרון.
בשיעורי שפה - עסקנו בתרגול מילות שאלה ומילות הוראה. התחלנו לעבוד על מהי הגדרה מילונית, כיצד מזהים אותה ואיך אנחנו מגדירים דברים (עובדות לעומת דעות או חוויות אישיות). כמו כן, למדנו דרך השיר של יהודה אטלס – "ריחות שאני אוהב", מהם שמות תואר. הילדים נתנו דוגמאות מהשיר ומעולמם והכרבנו משפטים יחדיו.
תורה – בשיעורי תורה אני משתמשת במשחקי תפקידים – הילדים מאוד אוהבים. סיימנו עד כה את פרק ג' בספר שמות ודברנו מעט על פרק ג'. התלמידים קבלו משימה – משה חוזר לביתו לאחר שה' נגלה אליו ע"י הבערת הסנה הבוער והוא כותב ביומנו. כיצד הוא הרגיש לפי דעתכם? מה לגבי האחריות שקיבל מה' להנהיג כעת את העם? רוב הילדים סיימו את המטלה בכיתה ומי שעדין לא, אבקש לסיים זאת יחד אתכם בבית תוך שימת לב לשגיאות כתיב וכתיבת המכתב מחדש על בריסטול (שחולק בכיתה) לשיעור תורה הבא.
מתמטיקה - ביום ראשון 28/10 ייערך מבדק תחילת שנה.
הנושאים הועברו לילדים :המבנה העשרוני, סדרות, 4 פעולות חשבון :
חיבור חיסור במאוזן ומאונך
כפל חילוק עד 5
שאלות מילוליות
עברנו על כל הנושאים בכיתה .פתרנו דוגמאות מכל הנושאים .הילדים כתבו במחברת, מי שחסר בשני השיעורים האחרונים צריך להעתיק או לצלם מחבר.הרוב השלימו . אבקש שתחזקו בכך את האחריות האישית של הילדים בעזרה להשלמת החומר מחבריהם לכיתה. סיימנו לעשות חזרה על כל הנושאים. המבדק הוא להערכת מצב התלמידים בנושאים שנלמדו על החומר הנלמד בכיתה ב'.
בעקבות יום הזכרון ליצחק רבין שחל בשבוע שעבר – ציפינו בסרט "ילדים יוצרים סרטים" העוסק במגשרים וכוחם אל מול תקריות של אלימות פיזית / מילולית / הדרה מהחברה. הילדים הציעו שיהיו תורני מגשרים מידי שבוע.
תורני השבוע היו הילי ונורי אשר עמדו בהצלחה רבה במשימה וגישרו כמה וכמה פעמים בין ילדים בכיתה.
כישורי חיים – קיימנו את השיעור השלישי מתוך יחידה של משרד החינוך הנקראת "אל תלעגו לי". תכנית זאת מעודדת את דברור הרגשות מפי הילדים, על עצמתם ועל הכוח החיובי המצוי כאשר אנו "לא שומרים בבטן". התלמידים כתבו רגשות שונים לסיטואציות מסוימות בהם נפגשו בחיים ויחד עיצבנו את הקיר "קשת הרגשות" החדש בכיתה.
בנוסף, אשתף כי התחלנו לעסוק בנושא של "גופי ברשותי" יחד עם נעמה היועצת.
המשך סוף שבוע נעים
בברכה,
מור


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה