יום שבת, 11 במאי 2019

עדכון שבועי 5.5-11.5

שלום לכולם והרי העדכונים:)

בעקבות ציון ימי הזכרון והעצמאות למדינתינו, שוחחנו בכיתה על משמעות יום הזכרון עבור כל אחד/ת מאיתנו. לסיום, כל תלמיד/ה ציירו/ כתבו/ איירו את תחושותיהם לגבי היום, חלקם כתבו מכתבי תודה לחיילים על פועלם למען המדינה. 
בנוסף, קיימנו פעילות קצרה אודות יום העצמאות - התלמידים כתבו ושיתפו את מה שהם אוהבים במדינה שלנו, ולצד זה מה לפי דעתם יש לשנות במדינה.

כפי שהוסבר באסיפת ההורים שהתקיימה בתחילת השנה, בשנה זו, על התלמידים לבצע פרויקט כתיבה ארוכת טווח. הוחלט כי הפרויקט יהיה סביב כתיבת המלצה על ספר אהוב. לכן על כל תלמיד/ה לבחור ספר אהוב עליו ירצו לכתוב המלצה. חשוב שהתלמידים ירגישו חיבור לסיפור, לדמויות ולקונפליקט בכדי שיביאו עצמם לידי ביטוי באופן הטוב והמעניין עבורם. 
אנו נקדיש לפרויקט כשלוש שעות שבועיות - 
יום שני - שעה שלישית
יום חמישי - שעות 1-2.



על מנת שנוכל לצאת למסע יש להביא כבר מחר תיקייה שקופה ובה מספר נילוניות וחבילת דפי פוליו שורה אחת, אשר ישארו בכיתה עד לסוף התהליך. (ולא לשכוח להביא את ספר הקריאה:) )

*אופן ושלבי כתיבת המשימה יפורסמו בבלוג נפרד.

***אנו נתחיל בפרויקט החל מיום שני. אני מזכירה כי הפרויקט הינו תהליך ובמידה ותלמיד/ה מחסיר/ה, עליהם להשלים את המשימות בכדי שלא יווצר פער.***

מדעים- השבוע במדעים למדנו על סיבוב הירח סביב כדור הארץ, הבנו כי הירח מסיים הקפה סביב הכדור במחזוריות של חודש. 
למדנו על הצורות השונות של הירח - מופעי הריח, למדנו להבחין אם הירח מתמלא או מתמעט והתחלנו ללמוד על כוח המשיכה.

אנגלית- השבוע למדנו את צלילי אותיות הניקוד. התלמידים תרגלו את הצלילים השונים. יחד עם זאת, נחשפו למילים חדשות בעלות אותיות אלה.

חשבון - למדנו את הפרק על עיגול מספרים וסיימנו אותו עד עמוד 178, בכך סיימנו את חוברת 8.

ביום ראשון (מחר) נתחיל בחוברת 9 ,אבל יש להביא גם 8 לבדיקה שלי.
ילדים שלא סיימו עמודים מסויימים יצטרכו להשלים ולהראות לי.

גיאומטריה - המשכנו את מדידות משקל - קילוגרם ופתרנו בכיתה עד עמוד 165 ומחר (יום ראשון) נסיים את הפרק.
מחר אני יוחזרו מבדקי הכפל והחילוק בפילוג. 


המבחן המסכם של השנה יערך ב 2.6, אנו נודיע מראש לתלמידים ולאחר מכן לכם, ההורים כולל פירוט הנושאים .

בעקבות פגישתכם בשבוע שעבר עם צוות ביה"ס אודות תהליך בחירת המגמות:
א. התחלנו לקיים שיעורים בכיתה סביב נושא תהליך הבחירה. השבוע שוחחנו אודות סוגי למידה שונים אותם רכשו התלמידים במהלך לימודיהם בביה"ס. התלמידים מיינו אילו מיומנויות חשובות להם יותר ואלו פחות. המטרה היא לדייק את הבחירה מתוך ידיעת ליבם ולא מתוך לחצים חיצוניים כגון: חברים, צוות המורים וכו'. 

ב. אבקש להחזיר את טופס בחירת המגמות לא יאוחר מיום רביעי ה-22.5.19. 

ג. הורים המוזמנים ליום ההורים השני שיחל ב- 21.5, ורוצים לוודא את הערכות ילדיהם במגמות התאטרון והאומנות הפלסטית, מוזמנים לשלוח לי מייל לבקשה ואעדכן בשמחה. 

שיהיה שבוע טוב לכולנו,
מור :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה