יום ראשון, 15 במרץ 2020

שיעור מקוון מספר 1

תלמידים יקרים,

בעקבות המצב בו אנו נמצאים שיגרת החיים שלנו השתנה, הרבה דברים שתכננו לעשות ורצינו לעשות לא מתאפשר. זה מעצבן? זה מכעיס? זה עצוב? איך זה גורם לנו להרגיש? 

היום נדבר על מצבים בהם לא הכול קורה כמו שתכננו, קראו את השאלות וענו:

חלק א' 
1. איך אתן.ם מרגישות.ם כשהתכניות שלכם משתבשות?

2. מה אתן.ם מרגישות.ם כשמשהו שתכננתם משתבש? 

3. תנו דוגמא מחייכם המתארת מצב בו לא התקיים מה שתכננתם. כיצד הגבתם? אילו רגשות עלו בכם?

חלק ב' 

לפניכם סרטון קצר מתוך שידורי החינוכית, צפו בסרטון וענו על השאלות הבאות:
לצפייה בסרטון לחצו כאן

1. מה פרעצל מרגיש כשהתכניות משתבשות?

2. מה דן-דן מציע לפרעצל לעשות?

3. מה קורה כשפרעצל משנה את התכנית המקורית שלו ומקדיש לספינג' את השיר?

4. כשדן-דן חוזר מקונפיטורה איך הוא מגיב לתכנית המקורית שלו שהשתבשה?

חלק ג' 
ביום שישי האחרון התבשרתם כי לא תגיעו לבית הספר בתקופה הקרובה, כתבו פסקה וספרו כיצד הרגשתם כשזה קרה, על מה חשבתם ומה סיפרו לכם בבית. בכתיבתכם התייחסו ל...

# משלב לשוני

# מילות קישור ומילות תואר

# חלקו את הפסקה להתחלה, אמצע וסוף

# כתיב נכון עם סימני הפיסוק המתאימים.


עליכם לענות על המשימה באחת מהדרכים הבאות: 

@ לענות כתגובה בבלוג הכיתתי- זוכרים שתרגלנו זאת בשבוע שעבר?

@ לשלוח לי למייל קובץ מסודר וברור morcha48@gmail.com

@ לכתוב על דף, לצלם ולשלוח לי למייל או לווטסאפ האישי שלי

שימו 💗

* עליכן.ם להשלים את המשימה היום, יום ראשון ה15.3.20 עד השעה 15:00
* אין לענות על המשימה בקבוצת הווטסאפ של הכיתה
* העבודה היא אישית
* ניתן לעבוד בזוג אך ורק אם נפגשתם ועבדתם יחד (עליכם לשלוח לי תמונה שנפגשתם ועבדתם יחד)
* לא ניתן לעבוד בזוגות מרחוק אך כמובן ואף כדאי להעזר אחד בשניה.

מחכה ומצפה לקרוא את כל התגובות שלכן.ם  😉
חיבוק גדול,
מור 

24 תגובות:

  1. חלק א'
    1) אני מרגישה מתוסכלת, כי כשאני קובעת תוכניות אני מצפה להן:(
    2) אני מרגישה אכזבה ועצב.
    3) הדוגמא שלח היא שהיה אמור להיות לי חוג מאוד אהוב ולבסוף הוא אינו התקיים. הייתי מאוד עצובה כי ציפיתי מאוד לחוג זה.
    חלק ב'
    1) פרעצל מאוד נלחץ והוא מתחיל לכעוס על כל דבר שמשתבש.
    2)דן דן מציע לפרעצל לאלתר ולהשתמש במה שיש.
    3)פרעצל כבר לא נלחץ והוא זורם ומשתחרר
    4)דן דן שמח ומציע רעיונות אחרים מהתוכנית המקורית.
    ביום שישי שעבר לא הגעתי לבית הספר עקב הקורונה. התאכזבתי מאוד שלא אראה את חברי
    ולא אלמד את הנושאים שמעניינים אותי.אך לצד זה מצאתי פעילויות אחרות כגון: ביבייסיטר, קריאת ספרים, פגישות עם חברות ועוד...
    לבסוף אני קצת מאוכזבת ומתוסכלת שלא אראה את חברי קבוע בכל יום מצפה בקוצר רוח לראות אותם.
    מדריה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי דריה
      וכיצד התמודדת אל מול תחושות האכזבה והעצב כאשר התכניות השתבשו?
      כל הכבוד לך על תיעול הזמן ועל חשיבתך החיובית! זהו בהחלט כלי שחשוב לשמר.

      מחק
  2. 1 חלק א. כשמשהו לא יוצא לפועל אני מיתעצבן שזה לא קורה.
    2 חלק א. כשמשהו שתיכננתי מישתבש אני עצוב וכועס שזה לא קורה.
    3 חלק א. אני רציתי את השיעור הראשון שלי בגיטרה בס ואני לא יכול ואני כועס ועצוב שזה לא קורה.
    1 חלק ב. פרעצל מרגיש כל פעם שמשהו מישתבש כעס שזה לא מצליח כל הזמן.
    2 חלק ב. דן דן מציע לפרעצל לאלתר דברים ולקשר את זה לדברים כיפים.
    3 חלק ב. כשפרעצל מגיש את השיר לספינג היא אוהבת את זה וגם היא מתחילה לשיר.
    4 חלק ב. דןדן מגיב בכך שהוא אומר שאפשר ללכת למקום או משהו אחר לא לפי התיכנון.
    1 חלק ג. ביום שישי האחרון היתאכזבתי שלא נלמד מגמות ושיעןרים כיפים בגלל וירוס הקורונה. לצד זה אני קורא הרבה יותר, ופוגש הרבה יותר חברים אני מאוכזב אבח יודע שעוד נחזור. עידן.

    השבמחק
    תשובות
    1. כיצד אתה מתמודד עם האכזבה על הפסד השיעור?
      אני יודעת שמקצועות האומנות מדברים אליך מאוד וניכר כי אליהם אתה הכי מתגעגע.
      אולי תכין לנו שיעור בתיאטרון או כל דבר אומנותי אחר ביו טיוב?:)

      מחק
    2. 1. אני מתמודד עם האכזבה בכך שאני מתאמן לבד בגיטרה בלי המורה.

      מחק
  3. 1.כשמשהו שתכננתי משתבש אני מרגישה פספוס, ושאין לי משהו לעשות נגד זה.

    2.כשמשהו שתכננתי משתבש אני מרגישה עצב ותסכול.

    3. כמו שדריה כתבה (גם אני איתה בחוג) מאוד התבאסתי כאשר הודיעו לי שהחוג התבטל.

    חלק ב:

    1.כשהתכניות משתבשות פרעצל מרגיש תסכול וכעס בו בזמן.

    2.דן דן מציע לפרעצל לזרום עם הסיטואציה ולעשות דברים לא בדיוק אותו הדבר, שגם אם לא יוצא לו טוב זה בסדר.

    3.לאחר שפרעצל משנה את תוכניותיו ספינג' מוגה לו, והוא מבין שזה בסדר לשנות את התכניות.

    4.כשדן דן חוזר מקונפיטורה הוא עושה מה שהציע לפרעצל, וגם הולך להצגה עם אימו.

    חלק ג:

    כשאימי הודיעה לי כי בתקופה הקרובה לא נוכל ללכת לבית הספר, לא האמנתי בהתחלה. אבל כשהשלמתי עם הבשורה הייתי חצי מבולבלת וחצי שמחה. חשבתי שחודש וחצי זו תקופה ארוכה מאוד, אך לבסוף, ידעתי שבכל זאת אוכל להיפגש עם חברים, ושבסופו של דבר ימצאו תרופה לוירוס הקורונה, ונוכל לחזור ללימודים.
    רוני😁

    השבמחק
    תשובות
    1. רוני יקירה,
      כל הכבוד על הרוח החיובית ועל ביצוע המשימה!
      חיבוק גדול!

      מחק
  4. שאלה א

    1ההרגשה שלי שהתוכנית שלי משתבשת זה כעס ואכזבה.
    2ההרגשה שלי שמשהו שתכננתי הישתבש זה עצבנות.
    3 המצב בו קרה מה שלא תכננתי קרה לפניי יומיים, שאני אמא שלי ואחותי הלכנו למסעדה. התוכנית הייתה שאחריי המסעדה נלך הביתה, אבל אחות שלי רצתה ללכת ליראות את הים, אני לא הסכמתי כי זאת לא הייתה התוכנית אבל בסוף הלחנו לים והיה לי כיף.

    שאלה ב
    1מה שפרעצל מרגיש שהתוכניות משתבשות זה בושה.
    2מה שדן דן מציע לפרעצל לעשות זה לאלתר.
    3שפרעצל משנה את התוכנית ומקדיש שיר לספינג'
    אז פרעצל מגלה שהפיקניק הפך להיות יותר טוב.
    4כשדן-דן חוזר מקונפיטורה הוא מגיב בצורה טובה לתוכנית שהשתבשה לו.

    שאלה ג
    כשאמרו לי שאני לא הולך להיות בבית ספר הייתי בהתחלה מופתע,
    למרות שזה היה די צפוי שזה יקרה.
    אבל גם קצת (הרבה) הייתי שמח לא לבוא לבית ספר בתקופה הקרובה.
    אמא ואבא שלי כל הזמן אמרו לי שבתקופה שאתה לא בא לבית ספר
    אתה צריך להיות רגוע ולא להשתולל...

    השבמחק
    תשובות
    1. אורי היקר,
      יפה לראות שכאשר שיחררת ולא התעקשת על המוכר לך, גילית מציאות חדשה ועובדה שנהנית בים!
      וזה הזמן להקשיב להורים, לתמוך בהם כי גם להם לא פשוט בכלל...
      סומכת עליך.
      חיבוק גדול

      מחק
  5. חלק א'
    1)אני מרגישה תסכול מכיוון שתכננתי תוכניות וכול כך רציתי לעשות אותם ואז פתאום אז פתאום אסור לצאת מהבית ולא הולכים לביה"ס אבל אני גם קצת שמחה כי אני מבלה יותר עם המשפחה.
    2)תסכול עצב וכעס
    3)הדוגמא שלי היא: הייתה אמורה להיות לי תחרות אקרובטיקה ונורא ציפיתי לה ובסוף ביטלו אותה.
    חלק ב'
    1)פרעצל מתחיל להילחץ ולהאשים את כול מי שסביבו במה שקרה
    2)דן דן מציע לפרעצל לראות מה יש לו ומה הוא יכול לאלתר ממה שיש לו.
    3)אחרי שפרעצל משנה את התוכניות ומקדיש לספינג' היא גם מקדישה לו שיר ושתהם מתרגשים.
    4)כשדן דן חזר מהקונפיטורה הוא התייחס לתוכנית שהשתבשה לו בצורה שונה הוא ראה את זה שדבר חיובי.
    חלק ג'
    ביום שישי האחרון כשאימי בישרה לי שלא יהיה בית ספר בתקופה הקרובה בגלל הקורונה, בהתחלה שמחתי שלא יהיה בית ספר אבל אחרי זה הבנתי שאם ביטלו את הלימודים אז בטח המחלה כבר הספיקה להתפשת בישראל וזה בטח ממש חמור ואז התעצבתי קצת.

    השבמחק
    תשובות
    1. אביגול היקרה,
      המצב באמת לא פשוט וגם די מלחיץ אבל יש לזכור דווקא ברגעים כמו אלה, כמה כוח יש למחשבות שלנו.
      את המילה "מלחיץ" אני בחרתי לכתוב. אבל עכשיו אבחר לחשוב כי המצב הזה די מצחיק. השם של הוירוס הזה מצחיק, זה שאנחנו אומרים שלום עם המרפקים גם מצחיק,גם התגובות של לביא בקבוצת הוואטסאפ שלנו מצחיקות.
      אני מרגישה עכשיו הרבה יותר טוב, רק כי שיניתי את המילה "מלחיץ" במילה "מצחיק" ובכך יצרתי עוד מחשבות חיוביות. :)
      הכוח טמון בתוכך.
      חיבוק גדול

      מחק
  6. חלק א:
    1. אני מרגישה שלא כיף לי, וכל היום השתבש והיום לא כיפי.
    2. אני מרגישה עצבנית, אין לי כוח לכלום והיום לא מסודר לפי התכניות
    3. הייתי צריכה ללכת לחברה ואחותי עשתה איזה לייב ולקח לנו המון זמן עד שיצאנו ואז לקח לנו המון זמן.

    חלק ב:
    1. מרגיש לא מסופק מעצמו ואשם.
    2. דןדן מציע לפרעצל לעשות משהו שהם אוהבים לעשות ביחד.
    3. מה שקורה זה שהוא דווקא נהנה והיה לו טוב, כל רגשות האשם ירדו מליבו
    4. דןדן מרגיש שלא נורא ושלא צריך להתעצבן כל כך, זה בסדר ובסוף הכל יצא לטובה.

    חלק ג:
    שהודיעו בחדשות שלא יהיה בית ספר בזמן הקרוב קצת התבאסתי...
    שאולי יקח לנו זמן לחזור לשיגרה. בגלל שאסור להתקהל הרבה אנשים אז לא אראה את חברי לכיתה.
    הילי:)

    השבמחק
  7. חלק א
    1. כאשר התוכניות שלי מישתבשות אני מרגישה כעס ומנסה לחפש אשמים.
    2.כשמשהו שתיכננתי מישתבש אני מרגישה תחושת פיספוס.
    3.אבי,אחי ואני תיכננוליראות סרט, אך כאשר התברר שאי אפשר לראות את הסרט עקב
    היתפשתות הקורונה אני הרגשתי אכזבה, תכושת פיספוס וכעס.
    חלק ב
    1.פרעצל מרגיש עצב והוא חושב שהוא כישלון.
    2.דן-דן מציע לפרעצל לאלתרמשהו לספינג'.
    3.כאשר פרעצל משנה את התוכנית המקורית ומקדיש לספינג' שיר הפיקניק הפך למהנה.
    4.כשדן-דן חוזר מקונפיטורה הוא מגיב לתוכנית המקורית בכך שהוא מיצתרף לאחותו ואימו
    לאכול את כדורי השוקולד.
    חלק ג
    ביום שישי האחרון היתבשרתי כי לא הולכים להיות לימודים עד פסח אני היתי שמחה אך גם עצובה מכיוון שחשבתי שלא אוכל להיפגש עם חברים, עכשו אני יודעת שאפשר ואני לא שמחה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מאיה היקרה,
      תודה רבה על השיתוף וביצוע המטלה במלואה:)
      חיבוק גדול

      מחק
  8. חלק א:
    1.אני מרגיש מאוכזב כשהתוכנית שלי משתבשת
    2.כעס ועצב
    3. פעם אחת משפחתי ואני תיחננו ללחת לבאולינג אבל בסוף לא אלחנו והרגשתי כעס
    חלק ב:
    1. מה שפרעצל מרגיש שהתוכנית שלו משתבשת זה כעס
    2.מה שדן דן מציע לפרעצל לעשות זה לעשות משהו שישמח את ספינג
    3.שפרעצל משנה את התוכנית שלו ומקדיש שיר לספינג מה שקורה זה ששתהם שמחים
    4.כשדן דן חודר מקונפיטורה הוא מגיב לתוכנית שלו שהשתבשה בצורה שזה כיאילו לא היה
    חלק ג:
    שסיפרו לי שלא אולחים לבית הספר הרגשתי שמח כי אין בית ספר מה שחשבתי זה מה אני יעשה בחופש ומה שסיפרו לנו בבית זה שפשות אין בית ספר

    השבמחק
  9. חלק .א.
    1.אני מרגישה עצב וכעס מכוון שחשבתי שהכל ילך מושלם ועכשיו הכל נהרס, זה די מבאס...
    2. אני מרגישה עצב ותסכול.
    3.דוגמא:היה אמור להיות לי חוג אבל בגלל וירוס הקורונה הוא התבטל.
    חלק .ב.
    1. לפי דעתי פרעצל חש תסכול, אכזבה, וכעס.
    2. דן-דן הציע לפרעצל לאלתר.
    3.מה שקרה זה שפרעצל וספינג נהנהים ושרים ביחד.
    4.דן-דן מגיב שהכל טוב ושלא צריך להתעצבן כל כך מהר.
    חלק .ג.
    אני הייתי ממש עצובה כאשר שמעתי שיש שביתה מכוון שלא יכולתי ללכת לבית הספר ולפגוש שם חברים אך אני יודעת שימצאו תרופה נגד וירוס הקורונה!
    #נורית

    השבמחק
    תשובות
    1. נוריתי
      ודאי שימצאו!!
      כל הכבוד על הרוח החיובית!
      חיבוק גדול

      מחק
  10. חלק א.
    1. אני מרגיש מאוכזב שתוכניותי משתבשות
    2.כעס ותסכול
    3. רציתי להיפגש עם חבר אבל הורי העדיפו שלא והרגשתי פספוס
    חלק ב.
    1.עצב ותסכול
    2. לאלתר
    3.פרעצל שמח וגם ספינג שמחה
    4.כשדן דן חוזר הוא עושה ששום דבר לא היה.
    חלק ג.
    עידו: הרגשתי מצד אחד לא טוב, בגלל שאני לא אראה את חבריי
    ומצד שני הרגשתי טוב כי יש הרבה זמן פנוי
    עומרי: כשגיליתי שאין בית ספר הייתי שמח אבל בגלל הקורונה פחות.
    עומרי ועידו

    השבמחק
    תשובות
    1. היי חמודים
      הייתי מצפה מכם לתשובה יותר מלאה בחלק ג'.
      תודה על השיתוף וביצוע המטלה
      חיבוק גדול

      מחק
  11. עילי פייזוב ד'1
    חלק א'
    1. אני מרגיש עצוב ומאוד מאוכזב ברגע שמשתבשות לי התכניות.
    2. אני מרגיש מתוסכל ומאוד מבואס.
    3. הייתה אמורה להיות פעילות במתנ"ס וגם חוגים בערב אך בגלל הקורונה הכל התבטל,
    אני מאוד התאכזבתי וכעסתי והייתי צריך להישאר בבית.
    חלק ב'
    1. פרעצל מרגיש כעס ותסכול כשהתוכניות שלו משתבשות.
    2. דן-דן הציע לפרעצל לארגן משהו אחר עבור ספינג' פשוט לאלתר במקום, מי יודע
    אולי יצא מזה רק טוב.
    3. פרעצל שינה את התכנית המקורית שלו ופשוט אלתר במקום, הוא הקדיש שיר עבור
    ספינג' שהיא מאוד אהבה.
    4. דן-דן הגיב בצורה טובה ואפילו שיתף פעולה עם אמא שלו ואחותו ושמח על כך.
    חלק ג'
    ביום שישי ההורים שלי הודיעו לי על כך שלא נוכל ללכת לבית הספר עד פסח בגלל הקורונה, הרגשתי מאוד מאוכזב וכעסתי נורא בגלל שלא אוכל לראות את חבריי לכיתה מאוד מקווה שהכל יעבור במהרה ונוכל חזור לבית הספר כרגיל.

    השבמחק
  12. עילי היקר,
    תודה רבה על השיתוף ועל ביצוע המשימה..עשית זאת נפלא!
    כיצד אתה מתמודד באמת עם רגשות הכעס והתסכול בתקופה הזאת?

    השבמחק
  13. יונתן רייטמן15 במרץ 2020 בשעה 13:01

    חלק א'
    1. אני מרגיש מאוכזב שמשתבשות לי התכניות.
    2. אני מרגיש מתוסכל .
    3.היינו צריכים לנסוע לירדם בפסח והעל התבטל - הרגשתי מתוסכל.
    1.כשהתכניות משתבשות פרעצל מרגיש תסכול.

    2.דן דן מציע לפרעצל לאלתר

    3.לאחר שפרעצל שמחה משינוי התוכנית ואפילו חשובת שזה עדיף.

    4.כשדן דן חוזר מקונפיטורה הוא מציעה תוכנית חליפית .

    לפני מספר ימים אבא הודיע לי שבית הספר מבוטל עד לפסח. מצד אחד נהנתי ושמחתי על כך מצד שני לא שמחתי כי לא אראה את חבריי. קורנה היא מחלה מסוכנת ואני לא שמח שזן הסיבה לביטול הלימודים

    השבמחק