יום שלישי, 31 במרץ 2020

יום רביעי ה- 1.4.20

אחד באפריל שמח לכם!

כישורי שפה:
1. קראו את הסיפור ואת השאלות שבלינק:
לסיפור ולשאלות לחצו כאן

2. ספרו על מקרים ש'מתחו' אתכם או ש'מתחו' אחרים.
האם זה היה מוצלח או לא כל כך?
האם מישהו נפגע מן 'המתיחה'?

הלל הזקן אמר: "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך " (שבת ל"א ע"א). – אמנם הכלל הזה לא תמיד עוזר, כי תיתכן 'מתיחה' שאתכם היא תצחיק, אך באחרים היא תפגע. אבל הכלל הזה יכול לעזור. כדאי 'למתוח' רק ילדים שאתם מכירים היטב, ורק אם ברור לכם שהם לא ייפגעו מן 'המתיחה' שלכם.
… ואם אחרי כל המאמצים האלה מתברר שעשיתם טעות – חשוב מאד להתנצל!
3. שתפו סרטון מתיחה מצחיק בקבוצת הוואטסאפ שלנו:)
 את התשובות ניתן לשלוח בבלוג / אלי.
שיעור היפ הופ שכבתי!
הבוקר בשעה 10:00 נפגשים בזום!:) - לשיעור לחצו כאן  קוד כניסה: 359 801 912
תנ"ך - פרק כד' - סיכום ספר יהושוע
בשעה 13:00 - שיעור בתנ"ך בזום לקבוצה א' - לשיעור לחצו כאן  קוד כניסה: 951 897 376
בשעה 14:00 - שיעור תנ"ך בזום לקבוצה ב'. - לשיעור לחצו כאן קוד כניסה: 161 024 100
דגשים:
אנא הגיעו מוכנים לשיעור עם המקראה. אין צורך בכלי כתיבה. 
* קישור לערוץ היו-טיוב "כאן לייב".
משרד החינוך-
ישנן מגוון שיעורים היום - מוזמנים להיכנס בלחיצה כאן

בנוסף, ממליצה בחום על שידורי ערוץ 'כאן' חינוכית - למעבר לאתר לחצו כאן

חיבוק גדול ויום נפלא לכולנו!
מור



25 תגובות:

  1. שפה
    2. כאשר עשינו את המתיחה שבה שינינו את קוד הטלפון של אחינו ל"נמתחת" זה יהיה מצחיק מצידנו. מצידו היה לא מובן בהתחלה אבל לאחר מכן הוא גילה.

    השבמחק
  2. שפה
    1. א. המתיחה לא פוגעת.
    ב. המתיחה פוגעת כי טל יכול לחשוב שזה אמיתי להגיד להוריו והוריו יגידו לו שהוא לא למד מספיק טוב וללא יוכל לראות היום טלוויזיה.
    ג. המתיחה פוגעת כי אמרו לרינת שכולם נפגשים בקולנוע אבל אף אחד לא בא והיא סתם קנתה כרטיס.
    2. המקרה שלי הוא שרזי עבד על הכיתה שעשה עגיל באף חלק לא האמינו וחלק כן,
    המתיחה לא פגעה באף אחד

    השבמחק
  3. שפה :
    1 א. המתיחה לא פוגעת.
    ב. המתיחה פוגעת, מכיוון שטל יכול לחשוב שזה אמיתי ולא יבין, זה לא יהיה נעים אם הוא יגלה בסוף שזאת הייתה מתיחה.
    ג. המתיחה פוגעת, בגלל שריפת פתאום לא תפגוש את החברים שלה וזה יכול לפגוע בה בגלל שהיא רצתה להיות, איתם ביחד.
    3.•אני לא כל כך אוהבת מתיחות, מכיוון שהן יכולות להימתח יותר מידיי רחוק וזה גם לפעמים יכול להכאיב (בכוונה של להיפגע).
    •לדעתי המתיחה שבסיפור לא יצאה כמו הכוונה של המותח, זה הלך יותר מידיי רחוק ורן נפגע.
    •כפיר , לא התכוון לפגוע ברן, הוא רצה לצחוק ולהתקדם , אבל משום מה- רן לא הבין ונפגע ממנו.
    •לדעתי , 1 באפריל יכול להימשך א, אבל כדאי שלא יהיו טענות ומעונות - לפני המתיחות צריך קצת לחשוב לפניי...
    3.במקרה דלי שמתחו אותי, היום אריאל מהכיתה, התקשרה אליי ואמרה לי שהיא עשתה בדיקת קורונה והיא חולת קורונה, המתיחה לא פגעה בי - אלא הצחיקה אותי שככה האמנתי�� .
    על החתום: אדוה❤��

    השבמחק
  4. שפה
    1.
    א. המתיחה לא פוגעת.
    ב. מקרה שלילי. המתיחה פוגעת.
    טל יכול לחשוב שזה אמיתי להגיד להוריו והם יגידו שהוא לא למד מספיק ולא יוכל לראות היום טלוויזיה.
    ג. המתיחה הזו פוגעת. אמרו לרינת שכולם נפגשים בקולנוע. אף אחד לא בא והיא סתם תחקה עם כרטיס שקנתה.
    2. המקרה בו נסענו עם אמא שלי לטיול במדבר. כשהגענו ל"מדבר" גילינו - שלג. הופתענו מאוד. בחודש אפריל בארץ אין שלג בטח במדבר.
    הסתבר שאנחנו בחרמון ובשנה שעברה ירד שם שלג באפריל. לא נפגע אף אחד נהננו מאוד.

    השבמחק
  5. 1א.המתיחה לא פוגעת
    ב.המתיחה של גלי לא פוגעת.
    ג.המתיחה של ענת כן פוגעת.
    2.אח שלי דוד אמר לי שהבית שלנו הוא בהמשך הרחוב ואז שאלתי אותו"איזה הבית!" "הוא כאן" אני הגבתי בכך שאמרתי"מה אמרת שהוא בהמשך הרחוב" חשבתי בראשי יואאו זה רע.
    דורקאס

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  7. 2. פעם מתחו את אבא שלי שהוא צריך לקפוץ מגשר לים קפיצת באנג'י.ממש היה שם בחור עם חבלים וכול הציוד ואבא שלי חשב שזה אמיתי

    השבמחק
  8. שפה
    המתיחה לא פוגעת
    המתיחה יכולה לפגוע כי, הילד יכול לחשוב שהוא באמת קיבל ציון גרוע במבחן.
    המתיחה פוגעת כי, הילדה באה בציפיה שהחברות שלה והיא הולכות לקולנוע,
    ואז היא מגלה שרק היא באה.
    אני לא אוהב שמותחים אותי, אבל אני כן אוהב למתוח כי זה מצחיק ליראות את התגובה של הילד שנמתח.
    אני חושב שהמתיחה בסיפור הייתה מוצלחת כי, הוא הצליח למתוח את רן למרות שהיא הישפילה אותו.
    אני חושב שכפיר לא יתכוון להעליב את רן, לדעתי זה חשוב לאמר שלא פגעתה בילד כי שהוא יידע
    שהוא רק ניסה להצחיק.
    אני חושב שצריך להמשיך לעשות את ה1 באפריל כי, זה יום כיף.
    בפורים ליפני שנתיים אורי ורזי (חברים מהכיתה) היתחפשו לאנשי טריקים, הם אמרו לי להסתכל
    לטבעת ואז הטבעת השפריצה עלי מים, המתיחה לא פגעה בי היא היצחיקה אותי וזו הייתה מתיחה טובה.

    השבמחק
  9. 1.א. המתיחה לא פוגעת.
    ב. המתיחה פוגעת כי טל היה יכול להאמין לגלי, ולהגיש את המבחן שוב.
    ג. המתיחה פוגעת כי זה בטח לא היה נעים לרינת. 2. אף פעם לא מתחו אותי ואף פעם לא ראיתי שמתחו מישהו אחר.




























    על החתום נורי.

    השבמחק
  10. 1.א המתיחה לא פוגעת
    ב. כן פוגעת
    ג. גם פוגעת
    2. מישהו מתח אותי אבל זה לא עבד כי כבר ידעתי את זה.

    השבמחק
  11. עומרי כי שככתי לכתוב שם אז זה למעלה הוא שלי

    השבמחק
  12. 1. לא פוגע
    2. פוגעת כי הוא מתבאס כל היום שהוא לא הצליח במבחן.
    3. פוגעת כי היא מתרגשת שהיא הולכת לסרט עם חברות ובסוף היא באה ומגלה שהיא לבד.
    4. מתחו אותי פעם עם דבר שניקרא דבעת מים שזה דבעת שאם אתה לוחץ זה משפריץ עליך מים לא נפגעתי זה היה מצחיק אבל זהה לא כל כך הצליח להם. מעידן

    השבמחק
  13. 1. פעם אחת ב1 באפריל אבא שלי הכניס לי ג'וק לתוך הכריך o: זה היה מאוד מוצלח ממש נבהלתי עד שהבנתי שזה ג'וק מזויף,לא נפגעתי כלל.
    דריה

    השבמחק
  14. שפה
    1.
    א. המתיחה לא פוגעת
    ב. המתיחה פוגעת כי זה מעכזב לעשות עוד פעם את המבחן.
    ג. המתיחה פוגעת כי ללחת עד הקולנע ולירעות שאין אף אחד זה מעצבן.
    2. אותי אף פעם לא מתחו אותי באחד באפריל

    השבמחק
  15. שפה:
    א. המתיחה לא פוגעת.
    ב. דן יכול לחשוב שזה אמיתי ואז הוא יכול להתעצב וללמוד הרבה זמן ורק במבחן הוא יגלה שהיא מתחה אותו.
    ג. המתיחה פוגעת כי היא יכולה לקחת את זה ברצינות לנסוע לקולנוע ואז לגלות שזה בכלל לא נכון...
    2. ניסו למתוח אותי פעם אבל לא הצליחו...
    הילה גבע

    השבמחק
  16. 1. היום בבוקר אחותי 'מתחה' אותי כשהכינה לי קורנפלקס אבל בלי ששמתי לב, היא הוסיפה לימון לחלב. המתיחה הייתה מוצלחת עד מאוד. אמנם זה כן היה מגעיל, אבל אני צחקתי וזה לא ממש פגע בי לדעתי.

    2. שלחתי בקבוצה של הכיתה מתיחה שעשיתי לאחותי בה אני שמה במיטה שלי בובת קלקר ענקית במקומי, והיא לא מבינה איפה אני.

    רוני��

    השבמחק
  17. 1א. המתיחה לא פוגעת.
    ב. המתיחה פוגעת מכיון שטל יכל לחשוב שזה אמיתי וזה יכל לגרום לו לעצב גדול.
    ג. המתיחה פוגעת מכיון שרינת סתם קנתה כרטיס כי היא רצתה ללכת עם חבריה לקולנוע ובסוף גילתה שהיא לבדה.
    2. המתיחה שעשו לי זה שאמא שלי העירה אותי בבוקר שידעתי שיש למידה מקוונת והיא אמרה לי לקום מהר כי יש בית ספר ואז שקמתי היא אמרה לי שהיא עבדה עלי והיא התכוונה שיש בית ספר מהבית (הכוונה ללמידה מרחוק). המתיחה הייתה מוצלחת כי לרגע האמנתי שיש בית ספר ולא ניפגעתי ממנה.
    מאת: איה

    השבמחק
  18. 1 א. המתיחה אינה פוגעת.
    ב. המתיחה פוגעת, מכיוון שטל יכל לחשוב שזה אמיתי ולא היה מבין.
    ג. המתיחה פוגעת, בגלל שרינת פתאום לא תפגוש את חבריה וזה יכול לפגוע בה בגלל שהיא רצתה להיות עם חבריה.
    3.~ אני לא אוהבת במיוחד מתיחות, זה יכול להיות יותר מידי אמין ואז האדם שאנחנו מותחים יכולים (יכול להיות נגיד משהו לא כל-כך נעים...)
    ~ לפי דעתי המתיחה שמסופרת בסיפור לא יצאה כמו שהמותח תיכנן, המתיחה הלכה רחוק מידי ולכן רן ניפגע...
    ~ כפיר לא רצה בשום כוונה לפגוע ברן, זה פשוט הלך קצת רחוק מידי ולכן רן נפגע
    ~ לדעתי 1 באפריל יכול להיות להיות כל יום .בשנה אבל צריך לשים לב ולא להגזים עם זה יותר מידי.
    3. אחותי היום מתחה אותי שהיא בהריון זה פגע בי אחרי שהייתי בטוחה שאני הולכת להיות דודה בגיל צעיר יחסית היא אמרה לי "1 באפריל!"...

    הילי :) (:

    השבמחק
  19. 1א) המתיחה לא פוגעת
    ב) המתיחה פוגעת מכיוון שטל עוד יחשוב שהוא צריך ללמוד את כול החומר מחדש וזה יגרום לו לתסכול,עצב ואכזבה
    ג)המתיחה פוגעת כי אולי היו לה תוכניות והיא ביטלה אותם כדי להגיע ואז בסוף היא חשבה שהבריזו לה
    2)היום חברה שלי התקשרה וניסתה לעבוד עליי שיש לה נחש בבית אבל זה לא עבד כי אני יודעת שהיא בקומה רביעית וגם היא לא שחקנית טובה
    אני לא נפגעתי מהמתיחה


































    אביגיל

    השבמחק
  20. שפה:
    2.א. לדעתי המתיחה לא פוגעת באף אחד.
    ב. לדעתי המתיחה של גלי פוגעת וטל עלול לחשוב
    שהוא קיבל ציון גרוע במבחן מכיוון שלא למד
    מספיק טוב וההורים שלו יתאכזבו.
    ג. המתיחה של ענת מאוד פוגעת מכיוון שרינת גם
    ביזבזה כסף עבור הכרטיס לסרט והייתה לבד ללא
    החברים שלה.
    * אני אישית מאוד אוהב למתוח אחרים אך אף פעם לא
    הצליחו למתוח אותי.
    * לדעתי המתיחה שהסיפור בכלל לא מוצלחת וכפיר פגע
    מאוד ברגשותיו של רן.
    * לדעתי כפיר לא התכוון לפגוע ברן הוא חשב שהמתיחה
    תצחיק את שניהם.
    * לדעתי כדאי להמשיך את המתיחות של 1 באפריל רק
    תמיד צריך לדעת איפה הגבול כדי לא לפגוע באחרים.

    השבמחק
  21. את שאלה 2 שלחתי לך בפרטי
    1. לפני כמה חודשים אבא שלי נרדם על הספה ואני לקחתי כוס מים ושפחתי עליו.
    הוא ישר יתעורר ואמר לי "אני עוד אחזיר לך אורי" ישר נבהלתי וחשבתי איך הוא יכול להחזיר לי? המתיחה לא הייתה הכי מוצלחת אבל זה כן היה מצחיק (הוא לא נפגע מהמתיחה)

    השבמחק
  22. שפה...
    אריאל אלגרבלי!!!
    2א.לדעתי המתיחה לא פוגעת.
    ב. לדעתי המתיחה פוגעת מכיוון שהוא יכול
    לחשוב שהוא גרוע.
    ג. לדעתי המתיחה פוגעת מכיוון שהיא
    יכולה לחשוב ששונאים אותה.


    אמא שלי היום בבוקר אמרה לי שמחר
    חוזרים ללימודים והאמנתי לה זה הצליח לה
    ממש וזה לא פגע בי.



    אריאל אלגרבלי;)

    השבמחק
  23. המתיחה הראשונה אינה פוגעת. המתיחה השנייה כן פוגעת כי טל ירגיש אכזבה וכשלון ויחשוב שהוא גרוע בחומר הנלמד ושהוא צריך לעשות מבחן חוזר. המתיחה השלישית כן פוגעת כי רינת חשבה שיעשו כיף יחד בקולנוע והתאכזבה שזה לא קורה.
    אני לא אוהבת מתיחות ולא אוהבת שמותחים אותי כי מי שנמתח יוצא בהרגשה לא נעימה, בפחד ובהשפלה. אני גם לא אוהבת למתוח אחרים כי אני לא עושה מה ששנוא עלי לחברי.
    המתיחה של כפיר פוגעת מאוד והוא לא היה צריך למתוח את רן כך. המתיחה לא היתה מוצלחת כי רן מאוד נפגע.
    כפיר לא התכוון לפגוע ברן אבל זה לא חשוב כי במתיחה כזו היה ברור שרן יפגע וכפיר היה צריך לדעת את זה מראש.
    בעיני המנהג של 1 באפריל הוא פסול ועדיף שיפסק. רוב המתיחות גורמות לתגובות לא טובות.
    מתיחה שמתחתי את חברה שלי זה שאמרתי שאני חולה בקורונה. החברה אמרה: באמת??? וקצת נבהלה אבל מהר מאוד גיליתי לה שזו מתיחה כך שאף צד לא נפגע.

    השבמחק
  24. 1. המתיחה הראשונה (פרס 50 מיליון) לא פוגעת, המתיחה השנייה (מבחן חוזר) כן פוגעת וגם המתיחה השלישית (קביעה בקולנוע) מאוד פוגעת.
    2. אף פעם לא מתחתי או נמתחתי.
    3. לפי דעתי המתיחה שבסיפור לא טובה ולא מוצלחת בגלל שהיא ממש השפילה את רן, כפיר בחר דווקא בילדה הכי יפה בכיתה וזה פגע בו עוד יותר שהוא הביך את עצמו מולה.

    השבמחק