יום ראשון, 29 במרץ 2020

יום שני 30.3.20

בוקר טוב לכולן.ם

כל הכבוד לכן.ם על העבודה הקשה, אני יודעת שזה קשה ואתן.ם יכולים.ות להיות גאים וגאות!

מתחילים...

מתמטיקה-
בשעה 11:00 שיעור עם אוהד בזום לקבוצה א', ישלח קישור בהמשך
בשעה 12:00 שיעור עם שירי בזום לקבוצה ב', ישלח קישור בהמשך
בשעה 13:30 שיעור חינוך גופני עם יפתח  בזום לכל הכיתה, ישלח קישור בהמשך
שימו 💓
* עליכם להכנס לשיעורים בזמן
* הגיעו עם מחברת, חוברת וכלי כתיבה.
* שבו במקום שקט והיו מוכנים ומרוכזים ללמידה.

כישורי שפה+כתיבה-
קראו את פרקים 7+8 של פצפונת ואנטון.

שימו לב, הפרק השמיני בספר הינו פרק מרכזי וחשוב, ענו על השאלות כאן בבלוג:

1. אילו תכונות אופי באות לידי ביטוי אצל פצפונת בפרק 8?
2. חזרו לקטע האחרון של הסיפור, מהמילים "מר ברמזר אמר: 'רק אל תכעסי כל כך.' " עד סוף הפרק:
למה התכוון אנטון בתשובתו לפצפונת? מה פירוש "גאווה"? מצאו את המילה "גאווה" במילון, וכתבו דוגמאות לשני הקשרים שונים של "גאווה" - חיובי ושלילי. 
3. לפי דעתכם - למה מתכוונת פצפונת כשהיא מדברת על הגאווה העצמית של אנטון. איזו מין גאווה זו?
4.  אנטון, מתוך גאווה, לא סיפר על המצוקה שלו ולא פנה לעזרה.  האם אתם מבקשים עזרה? מתי? על מי אתם הכי סומכים?


תאטרון-
לאחר קריאת המחזה עליכן.ם להכנס לדף הקבוצה של המורה שלכם ולבצע את המטלות עד ליום שישי הקרוב ה3.4.
תלמידים של אבנר שלומדים ביום ראשון 12:00-13:30ויום חמישי 8:15-9:50 אתן.ם קבוצה 1
תלמידים של אבנר שלומדים ביום ראשון 13:30-15:15ויום חמישי 10:15-11:40 אתן.ם קבוצה 2

אמנות פלסטית-
תחרות מסכת קורונה!
אנא הכנסו לאתר המגמה לקבלת פרטים נוספים.

שיהיה המשך יום מקסים, 
אני כאן לכל שאלה, בעיה ועניין,
חיבוק גדול 
מור

37 תגובות:

  1. כתיבה:
    1.תכונות האופי שבאות על ידי ביטוי אצל פצפונת בפרק 8 הן: טוב לב מכיוון שעזרה לאנטון ואמרה למר ברמזר את הבעיה של אנטון במקומו.
    אכפתיות משום שפצפונת הלכה למר ברמזר ודיברה איתו בקשר לאנטון בשביל שמר ברמזר לא יכתוב מכתב לאמא של אנטון מכתב והמצב של אמא של אנטון לא יהיה יותר גרוע.
    2.פירוש המילה "גאווה" הוא שמישהו מעריך את היכולות של עצמו או של בן אדם אחר.
    דוגמא חיבית לגאווה היא שמי שמפגין גאווה מאמין בעצמו וזה מרומם את מצב הרוח.
    דוגמא שלילית לגאווה היא שמישהו מעריך את היכולות של עצמו או של חבר שלו ומשתחצן בזה.
    3.לפי דעתי מה שפצפונת מתכוונת כשהיא מדברת על הגאווה העצמית של אנטון שהוא לא רוצה לדבר על הביעה שלו. הגאווה של אנטון היא מהרצון לא להראות חולשה.
    4.אני מבקש עזרה בשיעורי בית לפעמים וכשאני מקבל מכה. אני סומך על המשפחה שלי כי היא יודעת מה טוב לי ועוזרת לי.
    איתי

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. 1.תכונות האופי של פצפונת בפרק 8 הם טוב לב ואומץ.
    2.התכוון אנטון בתשובתו אל פצפונת שהוא גאה בעצמו פירוש המילה גאוה היא סיפוק שביעות רצון עצמית ובנוסף לכך היא גם התנשאות ויהירות.
    3.לפי דעתי מתכוונת פצפונת שמדברת על גאווה עצמית של אנטון בכך שהוא עוזר לאמא שלו להחזיק את הבית זאת מין גאווה של סיפוק שביעות רצון עצמית.
    4.כן הייתי מייד מבקשת עזרה מאביגיל.

    השבמחק
  4. כתיבה:
    1. בפרק זה היה אפשר להבין להבין שפצפנת חברותית ונאמנת.
    2. פירוש המילה גאוה יכולה להיות תחושת סיפוק ומצד שני יכולה להיות יהירות ושחצנות.
    3. לפי דעתי שפצפנת מדברת על הגאווה העצמית של אנטון מתכוונת שאנטון מרגיש גאה בעצמו בכך שמחזיק את ביתו ואימו בעצמו.
    4. אני מבקש עזרה שאני נפצע או מקבל מכה מהוריי.

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. כתיבה
    א תכונות האופי של פיצפונת שבאות לידי ביטוי בפרק 8 זה: אומץ ואהבה (לאנטון).
    ב פירוש המילה "גאווה" זה שמישהו גאה בעצמו.
    התכונה החיובית של גאווה זה שמישהו גאה בו או במישהו אחר.
    התכונה השלילית של גאווה זה גאוותנות שזה אומר שמישהו משתחצן בגאווה ומשוויץ.
    ג לפי דעתי כשפיצפונת מדברת על הגאווה העצמית של אנטון היא מדברת על זה שהוא משחק את עצמו שאין לו בעיה. הגאווה העצמית של אנטון זו גאווה שהוא גאה במה שהוא עושה.
    ד אני מבקש עזרה שאני לא מצליח לעשות משהו או שאני נופל ואני סומך על החברים ועל המשפחה.

    השבמחק
  7. כתיבה:
    1. תכונות האופי שבאות לידי ביטוי של פצפונת בפרק 8 הן:אכפתיות-מכיוון ש פצפונת רצתה לעזור ואנטון ודיברה בעצמה עם מר ברמזור ויתרה ואנטון את הבעיה, ובעלת לב טהור - בגלל שהיא עזרה לאנטון והיא החליטה והעמידה לעצמה יעד.
    2.פירוש המילה "גאווה", הוא שמישהו שמעריך יכולות של אדם אחר, דוגמה שלילית היא לגאווה היא- מישהו מעריך רק את היכולות של עצמו ולא של הסובבים אותו. חיובי, הוא ש-אדם עוזר לאחרים וגם, מעריך אותם.
    3.לפי דעתי ש פצפונת דיברה על הגאווה העצמית של אנטון, היא התכוונה לזה ש הגאווה שלו הוא שהוא עודה הכל בבית, לבד בגלל שאימו חולה והוא דואג לה ול עצמו וזה רק בידיים, שלו.
    4.אני מבקשת לפעמים עזרה בשיעורי בית, או שמישהו מסובבים נפצע אני קוראתהלמבוגר בוגר שיעזור. אני סומכת על משפחתי, אני יודעת שהם מנסים לעזור וגם שאני מתנגדת לכך אני יודעת שהם רק מנסים לעזור - ואני סומכת עליהם.
    הסוף! ❤
    על החתום:אדוה...

    השבמחק
  8. כתיבה:
    1.תכונות האופי הן: חברותית, אכפתית, טובת לב.
    2. פירוש המילה גאווה זה שבנאדם מעריך את עצמו ואת ההצלחות שלו.
    3. לפי דעתי שפצפונת מדברת על הגאווה של אנטון אז היא מתכוונת לזה ששהוא מבשל, מפרנס, דואג לאימו ועושה את הכול לבד...
    4. אני לפעמים שאני מבשלת ארוחות ערב או עוגות אני מבקשת מאמא שלי עזרה עם התנור או עם הגז..
    הילה גבע 3>

    השבמחק
  9. 1. התכונה שמגלה פיצפונת היא :טוב לב מכיוון שהיא פותרת לאנטון את הבעיה מבלי שאנטון מבקש.
    2. גאווה במילון: 1.תחושה של סיפוק ושביעות רצון עצמית 2. התנשאות; יהירות
    3. הגאווה שפצפונת מתכוונת אליה היא הגאווה של אנטון שלא מבקש עזרה, גם כשהוא זקוק לה.
    4. אני מבקש עזרה כשאני מנסה לעשות משהו כמה פעמים ולא מצליח. בדרך כלל אני פונה למשפחה, כי עליהם אני הכי סומך.

    השבמחק
  10. 1. בפרק השמיני תכונות האופי הנמצאות בפצפונת הן: תושייה, הגינות ואכפתיות.
    2. כשאנטון אמר: "קודם אנשוך לעצמי את קצה הלשון" הוא התכוון שהוא מעדיף לפגוע בעצמו מאשר לספר את בעיותיו.
    פירוש המילה גאווה, במובן החיובי הוא הרגשה של סיפוק עצמי, ובמובן השלילי יהירות, התנשאות ותחושה של גדלות.
    3. לפי דעתי, כשפצפונת מדברת על הגאווה העצמית של אנטון, היא מתכוונת לגאווה שלילית.
    4. אני מבקש עזרה מהוריי כשיש את הלמידה המקוונת שאני לא אוהב.










    על החתום: עמית

    השבמחק
  11. על החתום נורי(: ): "_"

    השבמחק
  12. _________________________________________________________________

    השבמחק
  13. כתיבה:
    1. תכונות האופי שבאות לידי ביטוי אצל פיצפונת הם חברות וטוב לב.
    2. פירוש המילה גאווה היא תחושת סיפוק או שחצנות.
    3. לפי דעתי שפיצפונת מדברת על הגאווה העצמית של אנטון היא התכוונת שאנטון מרגיש גאה בזה שהוא מצליח להחזיק את בית
    ובזה שהוא מצליח לישמור על אמו.
    4. אני מבקש אזרה שיש שיעורי בית או שיש שיאורים בבית ספר וגם אני מבקש אזרה שאני מקבל מכה.

    השבמחק
  14. כתיבה:
    1. התכונות אופי הבאות לידי ביטוי אצל פיצפונת הן-
    אומץ, אכפתיות, טוב לב והיא חברה אמיתית.
    פצפונת עוזרת לאנטון בכך שהיא הולכת לדבר עם
    המורה ברמזר על מצבו של אנטון ומצב של אמו
    כדי שלא יכתוב מכתב.
    2. פירוש המילה גאווה במילון- רגש של סיפוק ורוממות
    רוח הנובעים מתחושה (מודעת או בלתי מודעת)
    של עליונות על פני הזולת.
    מובן חיובי-שמישהו גאה בך, מעריך ועוזר.
    מובן שלילי-שחצנות,גאוותנות וחושב רק על עצמו ולא
    על אחרים.
    3. פצפונת התכוונה לגאווה העצמית של אנטון שהוא לא
    רצה לספר למורה ברמזר על הבעיות שלו ואמר
    לפצפונת "קדם אנשך לעצמי את קצה הלשון" אנטון
    לא רצה להראות חולשה.
    4. אני מבקש עזרה מהורים שלי ואחים שלי אך לפעמים
    אני מתבייש לבקש עזרה, הכי אני סומך על
    המשפחה שלי.

    השבמחק
  15. 1. התכונות של פיצפוצנת בפרק השמיני הן אומץ, נחישות, טוב לב, חברה טובה.
    2. גאווה - פירוש המילה סיפוק ושביעות רצון עצמית וגם התפארות, יהירות, התנשאות. דוגמה שלילית: ילדה שמקבלת מההורים טלפון חדש ומתפארת בפני הכיתה תראו מה קיבלתי. לכם אין כזה. דוגמה חיובית: ילד שמקבל ציון טוב במבחן ומספר להוריו בתחושה של שביעות רצון.
    3. פיצפונת התכוונה שמצד אחד זו גאוה שהוא מעריך את היכולות שלו, ומצד שני בגלל הגאוה שלו הוא לא רוצה להראות את החולשות שלו.
    4. אני מבקשת עזרה כשקשה לי בשיעורי הבית או שאבד לי משהו ואני רוצה שיעזרו לי למצוא. אני סומכת על ההורים שלי, על המחנכת שלי ועל החברים שלי.

    השבמחק
  16. הודיה
    כתיבה:
    1.אצל פצפונת בפרק 8 באות על ידי ביטוי תכונות האופי כמו טוב לב(עזרה לאנטון והגדירה למר ברמזר את הבעיה של אנטון כדי שמר ברמזר לא יכתוב לאמא של אנטון ושלא יסתבך עוד יותר).
    אומץ(ניגשה למורה לא מוכר לה ונהלה איתו שיחה)מתוך אכפתיות רבה לאנטון.
    2.פירוש המילה "גאווה" הוא שמישהו שמח ומעריך את ההשגים ואת היכולת של מישהו או של עצמו.
    דוגמא שלילית לגאווה - שמישהו מעריך את היכולות של עצמו מעל מידה (או של חבר, קרוב משפחה)בשחצנות ובהתנסות מעל אחרים.
    דוגמא חיבית לגאווה - הפגנת גאווה חיובית כלפי מישהו או גאווה עצמית ומעלה את מצב הרוח.
    3.פצפונת מתכוונת שאנטון לא רוצה לדבר על הביעה שלו בגלל הגאווה (הגאווה אצלו מהרצון לא להראות את חולשתו).
    4.אני מבקשת עזרה כשיש צורך בכך. בשיעורי בית, פציעה לפעמים ואני סומכת על המשפחה שלי כי הם יודעים מה טוב לי, וסומכת על החברים שיעזרו.
    אני עוזרת כמובן גם בעצמי לחברים ומשפחה ❤
    *הודיה

    השבמחק
    תשובות
    1. מקסים הודייה! שמחה לשמוע שאת סומכת תמיד על קרובייך:)

      מחק
  17. 1.התכונונות אופי הבאות על ידי בטוי הן:אומץ,מנהיגות,חברות.
    2.גאוווה הגדרה: היא תחושת ערך, הערכה והחשבה של אדם את הצלחותיו לעצמו. לתכונותיו שלו, למעשיו שלו, לדברים שיצר בכוחותיו שלו ולעיתים גם לכל אלו בקבוצה אליה הוא משתייך ועמה הוא מזדהה

    השבמחק
    תשובות
    1. 2. המשך:אנטון התכוון שהו לא יספר לו אל כך.
      3.לפי דעתי פיצפונת מדברת על גאווה שליילית משום שהוא עשה רע לעצמו.
      4.ליפעמים אמי מבקש עזרה ולפעמים לא אני א סומך על אף אחד.

      מחק
    2. היי רייטמן? מדוע גאווה שלילית? מה הכוונה שאנטון עשה רע לעצמו?

      מחק
  18. 1. התכוניות של פצפנת הן: טובת לב על זה שמצילה את אנטון ועוזרת לחבר שלה אנטון. אומץ מכיוון שיש לה אומץ לפתח שיחה עם מורה שהיא לא מכירה.
    2. פירוש המילה גאווה היא בחיובי אומרת הרגשה של סיפוק וסביעות רצון. והפירוש השני השלילי הוא: היתנאשות ויהירות.
    3. לפי דעתי היא מדברת על הגאווה של זה שהוא עוזר לאימו החולה.
    4. אני מבקש עזרה הרבה מאמא כי אני הכי סומך עליה וגם על אבא. מעידן.

    השבמחק
    תשובות
    1. הגאווה שפצפונת מדברת עליה, היא בהחלט במובן חיובי.
      כל הכבוד עידן!

      מחק
  19. כתיבה
    1. לפי דעתי תכונות האופי שעלו לפצפונת בפרק 8 הן ביטחון עצמי, יוזמה אחריות, תושייה רבה וכדומה.
    2. אנטון התכוון בתשובתו לפצפונת "קודם אנשוך לי את קצה הלשון" לזה שאין מצב שהוא יעשה את זה. מצאתי שתי תוצאת למילה גאווה והן חיובי😊-תחושה של סיפוק ושביעות רצון עצמית, ושלילי🙁-התנשאות; יהירות.
    3. לפי דעתי פצפונת מתכוונת שהיא מדברת על הגאווה של אנטון בכך שאין לו בעיה להגיד את זה.
    4. אני דווקא כן מבקשת עזרה מתי שקשה לי. אני הכי סומכת על בני המשפחה שלי


    ארין

    השבמחק
  20. 1)תכונות האופי שבאות על ידי ביטוי אצל פצפונת בפרק 8 הן: טוב לב מכיוון שעזרה לאנטון ואמרה למר ברמזר את הבעיה של אנטון במקומו. אכפתיות משום שפצפונת הלכה למר ברמזר ודיברה איתו בקשר לאנטון בשביל שמר ברמזר לא יכתוב מכתב לאמא של אנטון מכתב והמצב של אמא של אנטון לא יהיה יותר גרוע.
    2)פירוש המילה "גאווה" הוא שמישהו מעריך את היכולות של עצמו או של בן אדם אחר.
    דוגמא חיובית לגאווה היא שמי שמפגין גאווה מאמין בעצמו וזה מרומם את מצב הרוח ונותן תחושת ביטחון
    דוגמא שלילית לגאווה היא שמישהו יותר מדי מתגאה במה שהוא עשה ואז הוא חושב שהוא יותר טוב.
    3)לפי דעתי כשפצפונת מדברת על הגאווה של אנטון זו גאווה חיובית ושהוא לא רוצה לדבר על הביעה שלו הוא מסתפק במה שיש לו.
    4)אני מבקשת עזרה כשאני מתקשה בלימודים או בחוגים ואני סומכת על חברים שלי ובעיקר על המשפחה.
    אביגיל

    השבמחק
    תשובות
    1. את בהחלט צודקת אביגיל...
      שמחה לדעת שאת סומכת על קרובייך. זה חשוב ביותר. נשיקות

      מחק
  21. 1- תכונות האופי שבאות לידי ביטוי אצל פצפונת בפרק 8 הן: חברת אמת, רגישה, אכפתית כלפי האחר,יודעת מה לדרוש מהמבוגרים.
    2- אנטון התכוון לומר במילים: "קודם אנשך לעצמי את הלשון" שהוא לא ילך לומר למר ברמזר שהוא עני ואמו חולה; גאווה היא תחושת ערך הערכה והחשבה של אדם את הצלחותיו לעצמו,תחושת סיפוק עצמי - ושלילי התנשאות ויוהרה.
    3-הגאווה של אנטון היא תחושת עצמאות ואחריות שהוא לוקח על עצמו בכך שהוא מבשל לעצמו ולאימו ודואג לשכר הדירה וממשיך ללכת לבית הספר מבלי לבקש עזרה מהמורה. הוא גאה בזה שהוא יכול לעשות את כל הדברים הללו לבד בלי עזרה.
    4- כן אני מבקשת עזרה כאשר אני לא מבינה, לא מצליחה לעשות משהו והאדם שאני סומכת עליו היא סבתא שלי

    הילי :)

    השבמחק
  22. 1.תכונות האופי הבאות לידי ביטוי אצל פצפונת בפרק 8 הם: אכפתית - מכיוון שהיא ראתה שאנטון במצב קשה ועזרה לו. אסרטיבית – מכיוון שהיא התעקשה להסביר למורה על המצב של אנטון מול כל המורים בחדר המורים.
    2. כשאנטון אמר לפצפונת קודם אני אנשוך "לעצמי את הלשון" הוא היתקוון שאין סיכוי שישתף את המורה לגבי מצבו.
    גאווה:
    1. תחושה של סיפוק ושביעות רצון עצמית- דוגמא חיובית: שאני מצליח לקלוע הרבה נקודות באימון.
    2. התנשאות היא דוגמא שלילית

    3.לדעתי הכוונה של פצפונת שהיא אומרת שלאנטון יש גאווה עצמית היא שהוא לא רוצה לשתף את המורה בכך שקשה לו.
    4.אני מבקש עזרה שקשה לי לדוגמא שקשה לי להכין את שיעורי הבית אני מבקש עזרה ממשפחתי בנוסף אני הכי סומך על משפחתי הגרעינית.

    מאת: אורי פ

    השבמחק
    תשובות
    1. האם אתה חושב שמעשה זה של אנטון הוא מייצג לגאווה שלילית או חיובית?
      וכל הכבוד שאתה סומך על קרובייך...

      מחק
  23. אריאל אלגרבלי;)
    כתיבה!!!!!!!!!!!!
    1.התכונות שהפגינה פיצפונת הם:
    הבנה, אכפתיות, טוב לב 💓
    ואומץ.
    2.אנטון התכוון ב"קודם אנשוך לעצמי את
    הלשון" שהוא יעשה הכל חוץ
    מלהגיד למורה שלו על זה שהוא עני
    ואימו חולה.
    גאווה- הרגשת סיפוק והנאה,
    עמדה נגד אפליה ואלימות,
    בעד רצון ,ושוויון.
    3.תחושות הגאווה של אנטון נובעות מכך
    שהוא עוזר לאמא שלו במשק הבית
    ודואג לבריאות שלה.
    4.אני מבקשת עזרה
    בדרך כלל בגלל כאשר קשה לי להבין משהו או לעשות משהו שנחשב קשה בשבילי.
    אני הכייייייייי סומכת על אמא שלי 💓 💓 💓

    אריאל אלגרבלי;)

    השבמחק
  24. 1. תכונות האופי שבאות לידי ביטוי אצל פיצפונת בפרק 8 הם: אכפתיות ואומץ.
    2. אנטון בתשובתו לפיצפונת "קודם אנשוך לעצמי את קצה הלשון", התכוון שהוא מעדיף לפגוע בעצמו מאשר לספר את האמת.
    פירוש המילה גאווה-גאווה, היא תחושת ערך, הערכה והחשבה של האדם את הצלחותיו לעצמו. לתכונותיו שלו, ולמעשיו שלו, לדברים שיצר בכוחותיו שלו ולעיתים גם לכל אלו בקבוצה אליה הוא משתייך ועמה הוא מזדהה.
    3. לפי דעתי מה שפיצפונת מתכוונת כשהיא מדברת על הגאווה העצמית של אנטון שאנטון לא רוצה לדבר על הבעיה שלו, כיוון שהוא לא רוצה שיחשבו שהוא חלש או מסכן.
    4. אני הייתי מבקשת עזרה מבני המשפחה שלי.
    מאת: איה

    השבמחק
  25. את בהחלט צודקת איה! כוונתו של אנטון הינה חיובית.
    כל הכבוד!

    השבמחק