יום חמישי, 26 במרץ 2020

יום חמישי ה-26.3.20

שלום תלמידים אהובים שלי,
התגעגתי מאוד 💓
אחרי שנחתם כמה ימים חזרנו למתכונת הישנה חדשה... בכל יום בשעה 9:30 אעלה משימות לבלוג ועליכם לסיים את המשימות בכל יום עד השעה 15:30, כמובן שאם ההורים שלכם זקוקים למחשב תוכלו לסיים את המשימות מאוחר יותר.
עליכם לבחור את הדרך הנוחה לכן.ם לשלוח לי לבדיקה- בלוג, מייל או תמונה לווצאפ האישי שלי.
מוכנים...מתחילים!

כישורי חיים:
היום בשעה 10:00 במערכת השידורים הלאומית מתקים שיעור בנושא "משפיעים לטובה"- על אכפתיות והתחשבות, מזימנה את כולן.ם לצפות בשיעור.


כישורי שפה:
* מילה טובה 2- גופים וזמנים, עמודים 39-41 עד שאלה מס 6 כולל בעמוד 41.
* תרגול באופק- בונים פעלים

את התשובות ניתן לכתוב מחברת שפה ולשלוח לי / להגיב כאן בבלוג.

אנגלית:
אוהד שייך שתי משימות באתר גלים, עליכן.ם לבצע את שתיהן.

מדעים:
מצבי הצבירה של החומר- צפו בפרק מבנה החומר בסדרה להיות מדען עם פרופסור דן.

שימו לב! היום נפגש בזום לשיעור מדעים עם שירן.
הלמידה תיערך בשתי קבוצות:
קבוצה א'
קבוצה ב'
עומרי
אווה
אריאל
יובל
אלון
דורקאס
נטלי
עמית
אדוה
איתי
שני
עילי
דריה
מאיה
הילה
הילי
אורי
אורי פ.
לביא
לילי
הודייה
נורי
עידו
נורית
אביגיל
איה
יהונתן ח.
יונתן ר.
עידן
ארין
עמרי י.
רזי

קבוצה א' נפגשת עם שירן בזום בשעה 13:00 
קבוצה ב' נפגשת עם שירן בזום בשעה 13:30
הנוכחות היא חובה. אנא הגיעו מרוכזים עם מחברת מדעים וכלי כתיבה. 

קישור יישלח בהמשך.

אמנות פלסטית:


תלמידי הקבוצה של איתמר מתבקשים להכנס לאתר של המגמה ולבצע את המטלה שלו, איתמר עדיין ממתין לתוצרים שלכן.ם.
להלן משימה לתלמידים של תמר בלבד!- נא לשלוח את התוצרים למייל של תמר(כתובות המייל מופיעים באתר המגמה)

שימוש במצלמת טלפון סלולרי (ווידאו) התרגיל:

כיצד נראה מסלול הבוקר שלכם מרגע שהתעוררתם?

עליכם לצלם את כפות רגליכם צועדות את המסלול ( נניח-מהמיטה לצחצוח שיניים..., אח"כ למטבח...ו..??

אפשר לשלב בסרטון מלל או מוזיקה..

את המצלמה (המכשיר הסלולרי אחזו כשהוא מופנה לכפות רגליכם בלבד )

הקפידו שהסרטון לא יהיה ארוך מידי...(-:

תרגיל 2 ציור / רישום- על דף נייר A4 או בריסטול

צירו את צלחת ארוחת הבוקר שלכם כולל כל מה שבתוכה ולידה ( כוס שתיה, סכו"ם..)
* אפשר להוסיף רקע של מרקם השולחן או המפה עליהם מונחת ארוחת הבוקר.

* הוסיפו כותרת קטנה - ארוחת הבוקר של....(שמכם)

הקפידו כמו תמיד על הצללות וצביעה (במידה וזה לא רק רישום עיפרון)

להתראות, תמר

מחול:

את התוצרים יש לשלוח ליעל רביד- 0502008159

חיבוק גדול  😏
מור

9 תגובות:

  1. 1. מור אני אשלח לך בפרטי
    2. הפועל הזמן הגוף
    שמעתם עבר נוכחים
    ראינו עבר מדברים
    תתחמקו עתיד. נוכחים
    נכנסת. עבר. נוכח
    ברחה. עבר. נסתרת
    יכנסו. עתיד נסתרים
    תספרי. הווה נוכחת
    שילם. עבר. נסתר
    הפרדת. עבר. נוכחת
    נדריך. עתיד. מדברים
    3. א.אבי ואני טיילנו בים אבי קנה לי ארטיק והוא שילם למוכר.
    ב. לאחר שאתם תשדדו את הבנק תתחמקו משם במהרה.
    ג. אתם שמעתם את זה?
    ד. תספרי לי את הסוד הכי גדול שלך.
    5. עבר. הווה. עתיד.
    הלכו. אוכלים. נשתה.
    נרדמו. קוראות. אתהלך.
    השתתפנו. מדברים. נארגן.
    גזרתי. מפליגות. תדבר.
    6. הטעות שאורי עשה היא שאורי אמר אבא שלי והוא היה צריך להגיד אבא של אורי.
    ב. אורי היה צריך לומר מדבר אבא של אורי.
    דריה

    השבמחק
  2. שפה
    2. שמעתם עבר נוכחים,
    ראינו עבר מדברים,
    תתחמקו עתיד נוכחים,
    נכנסת עבר נוכח,
    ברחה עבר נסתרת,
    יכנסו עתיד נסתרים,
    תספרי עתיד נוכחת,
    שלם עבר נסתר,
    הפרדת עבר נוכחת,
    נדריך עתיד מדברים.
    3.א. הכלבה שלי ברחה מהבית.
    ב. אמא תספרי לי סיפור לפני השינה.
    ג. אבא שלי שילם 5 שקלים על ארטיק בשבילי.
    ד. אם תתחמקו מהמבחן תקבלו ציון נמוך בתעודה.
    5. עבר: הלכו, נרדמו, השתתפנו, גזרתי.
    הווה: אוכלים, מדברים, מפליגות.
    עתיד: נשתה, אתהלך, נארגן.
    6. א. הטעות שאורי עשה זה שאמר אבא שלי.
    ב. אורי היה צריך להגיד אבא של אורי.

    השבמחק
  3. שפה
    2 ראינו עבר מדברים
    תתחמקו עתיד נוכחים
    נכנסת עבר נוכח
    ברחה עבר נסתרת
    יכנסו הווה נוכחים
    תספרי עתיד נוכחת
    שלם עבר נסתר
    הפרדת עבר נוכחת
    נדריך עתיד מדברים
    3 ליפני כמה ימים ראינו דינוזאור ירוק גדול.
    ליפני כמה ימים אחי שלם לי 200 ₪.
    בחופש הגדול נדריך כמה ילדים.
    שמעתם על האסיר שברך מהכלא.
    5 הווה: אוכלים, קוראות, מדברים, ומפליגות.
    עבר: הלכו, נרדמו, גזרתי והשתתפנו.
    עתיד: נשתה, אתהלך, נארגן ותדבר.
    6 הטעות שאורי עשה זה שהוא אמר "אבא שלי"
    מה שאורי היה צריך לומר זה "אבא של אורי"

    השבמחק
  4. שפה
    1. מור אשלח לך במייל
    2. ראינו, עבר, מדברים
    תתחמקו, עתיד, נוכחים
    נכנסת, עבר, נוכח
    ברחה, עבר, נסתרת
    היכנסו, עתיד, נסתרים
    תספרי, עתיד, נוכחת
    שילם, עבר, נסתר
    הפרדת, עבר, נוכחת
    נדריך, עתיד, מדברים
    3. א. אבא של משה שילם על הארטיק שלי
    ב. שירה ברחה מהכלב הגדול של השכנים
    ג. אני וחברים שלי נדריך את כיתות ה בצופים
    ד. אתם שמעתם את האזעקה שהייתה אתמול?
    4. מור אשלח לך במייל
    5. עבר - הלכו, נרדמו, גזרתי, השתתפנו
    הווה - אוכלים, קוראות, מדברים, מפליגות
    עתיד - נשתה, אתהלך, נארגן, תדבר
    6. הטעות שאורי עשה זה שאמר: "אבא שלי"
    המשפט שהיה צריך להגיד אורי זה: "אבא של אורי".
    הילה :)

    השבמחק
  5. 1) אני אשלח לך בפרטי
    2)הפועל הזמן הגוף
    שמעתם עבר נוכחים
    ראינו עבר מדברים
    תתחמקו עתיד נוכחים
    נכנסת עבר נוכח
    ברחה עבר נסתרת
    יכנסו עתיד נסתרים
    תספרי עתיד נוכחת
    שלם עבר נסתר
    הפרדת עבר נוכחת
    נדריך עתיד מדברים
    3)שמעתם מה קרה?
    אתמול ראיתי ילדה שברחה מהבית.
    הפרדת זבל בין הפח הכתום והפח הירוק?
    אם לא תנעלו את הדלת יכנסו פורצים.
    6)הטעות של אורי שהוא אמר אבא שלי במקום אבא של אורי
    ב)אורי היה צריך לומר אבא של אורי.
    אביגיל

    השבמחק
  6. עילי פייזוב
    שפה:
    2. ראינו,עבר,מדברים
    תתחמקו,עתיד,נוכחים
    נכנסת,עבר,נוכח
    ברחה,עבר,נסתרת
    יכנסו,עתיד,נסתרים
    תספרי,עתיד,נוכחת
    הפרדת,עבר,נוכחת
    שלם,עבר,נסתר
    נדריך,עתיד,מדברים.
    3.א. אני ואחי הקטן ראינו סרט.
    ב. האם שמעתם על ביגפוט?
    ג. אני ואבא הלכנו לקניות בסופר והוא שילם על
    הקניות.
    ד. נכנסתי ראשון לחדר ואחים שלי יכנסו אחריי.
    4. נרדמתי,נרדמת,נרדם
    עבדנו,עבדתם,עבדו
    צחקתי,צחקתן,צחקה
    מצאנו,מצאתם,מצאו
    שיחקנו,שיחקתם,שיחקו
    ציירנו,ציירתם,ציירו
    פתחתי,פתחת,פתח
    התלבשתי,התלבשתן,התלבשה.
    5.עבר: הלכו,נרדמו,גזרתי,השתתפנו.
    הווה: אוכלים,קוראות,מדברים,מפליגות.
    עתיד: נשתה,אתהלך,נארגן,תדבר.
    6.א.הטעות שאורי עשה במקום להגיד "אבא שלו" הוא
    אמר "אבא שלי".
    ב."מדבר אבא של אורי".

    השבמחק
  7. שפה:
    2. ראינו עבר מדברים
    תתחמקו עדית נוכחים
    נכנסת עבר נוכח
    ברחה עבר נסתרת
    יכנסו עדית נסתרים
    תספרי עתיד נוכחת
    שלם עבר נסתר
    הפרדת עבר נוכחת
    נדריך עתיד מדברים
    3. אח שלי שילם 5 ש"ח אבור ארטיק קרח.
    הכלבה שלי ברחה מהבית. (זה באמת קרה אבל לא עכשיו)
    אני ואבא שלי ראינו ציפור יפה.
    אתה נכנסתה לסופר?
    5. עבר: הלכו, נרדמו, גזרתי והשתתפנו.
    הווה: אוכלים, מדברים ומפליגות.
    עתיד: נשתה, אתלך, נארגן ותדבר.
    6.א. התעות שאורי עשה היא שהמורה שאלה את אורי מי זה אורי אמר אבא שלי ואורי רוצה לעבוד על המורה שהוא אבא של אורי.
    6.ב. המשפט שאורי היה צריך לןמר הוא אבא של אורי.

    השבמחק
  8. שפה
    1.
    יחיד רבים
    גוף 1 אני אנחנו
    גוף 2 אתה אתם
    גוף 3 הוא הם
    2.
    פועל הזמן הגוף
    שמעתם עבר נוכחים
    ראינו עבר מדברים
    תתחמקו עתיד נוכחים
    נכנסת עבר נוכח
    ברחה עבר נסתרת
    יכנסו עתיד נסתרים
    תספרי עתיד נוכחת
    שלם עבר נסתר
    הפרדת עבר נוכח
    נדריך עתיד מדברים

    3. משפט 1. אתמול ראינו ציפור.
    משפט 2. אחותי ברחה מהחדר בגלל עכביש.
    משפט 3. אבי שילם עבור משקפיי.
    משפט 4. ״תתחמקו״ צעקתי לקבוצתי בזמן המחניים,
    4.
    גוף 1 גוף 2 גוף 3
    עבדנו עבדתם עבדו
    צחקתי צחקת צחקה
    מצאנו מצאתם מצאו
    שיחקנו שיחקתם שיחקו
    ציירנו ציירתם ציירו
    פתחתי פתחת פתח
    התלבשנו התלבשתן התלבשו
    5.
    עבר הווה עתיד
    אוכלים
    נשתה
    הלכו
    אתהלך
    נרדמו
    נארגן
    קוראות
    תדבר
    גזרתי
    מדברים
    מפליגות
    השתתפנו
    6א הטעות שאמר אורי היא שהוא אמר אבא שלי במקום אבא של אורי.
    ב זה אבא של אורי.
























    על החתום : עמית

    השבמחק
  9. 1.
    יחיד:
    גוף שני- נוכח: אתה
    גוף שלישי- נסתרת: היא
    רבים:
    נוכחות: אתן
    נסתרים: הם
    נסתרות: הן
    2.
    הפועל הזמן הגוף
    ראינו עבר מדברים
    תתחמקו עתיד נוכחים
    נכנסת הווה נסתרת
    ברחה עבר נסתרת
    יכנסו עתיד נסתרים
    תספרי עתיד נוכחת
    שילם עבר נסתר
    הפרדת עבר נוכחת
    נדריך עתיד מדברים
    3.
    ראינו אריה באמצע הרחוב.
    תתחמקו מכאן זאבים ארורים.
    מתי הם יכנסו?
    הוא לא שילם את החוב שלו.
    4.
    גוף ראשון גוף שני גוף שלישי
    עבדנו עבדתם עבדו
    צחקתי צחקת צחקה
    מצאנו מצאתם מצאו
    שיחקנו שיחקתם שיחקו
    ציירנו ציירתם ציירו
    פתחתי פתחתם פתחו
    התלבשתי התלבשתן התלבשו
    5.
    עבר הווה עתיד
    הלכו אוכלים נשתה
    נרדמו קוראות נארגן
    גזרתי מדברים תדבר
    השתתפנו מפליגות
    6.
    א. הטעות בבדיחה היא שאורי אמר בטעות "אבא שלי" במקום "אבא של אורי" והוא דיבר בעצם בגוף ראשון במקום בגוף שלישי.
    ב. המשפט היה צריך להיות: "מי מדבר?: אבא של אורי"

    מאת: אורי פרישמן

    השבמחק