יום חמישי, 19 במרץ 2020

שיעור מקוון - יום חמישי ה-19.3

בוקר טוב
לפניכם המשימות שעליכם להשלים היום בקצב שלכם. (ניתן לשלוח עד השעה 20:00)
אנא קראו לאט לאט וענו בבלוג/במייל/ במחברת ולצלם לי. מזכירה לא לשלוח בקבוצה שלנו...
תהנו 💓

מתמטיקה-
שבילים 11 עמודים 185-186 +191-192

אנגלית-
הכנסו לאתר גלים ובצעו את המשימה הראשונה שאוהד שלח לכם.

כתיבה- שולחת את הפרק בקבוצת הוואטסאפ.
קראו את הפרק השני של פצפונת ואנטון וענו על השאלות הבאות:
על פי הפרק השני, אנו יכולים לדעת רבות אודות הילד אנטון, החברות שלו ושל פצפונת ועוד.

1. ציינו שלוש תכונות אופי שלפי דעתכם מאפיינות את אנטון. הביאו דוגמא לכל תכונה שהצגתם מן הטקסט.

2. בעמ' 32-31 מתוארת הכנת הארוחה של השניים ובה פעלים רבים:

" אנטון לקח שתי ביצים...,פיצח אותן, השליך אותן לארגז הפחמים, מזג מעט מים.." ועוד.

א. כתבו את הפעלים המופיעים מרגע הכנת הארוחה.

ב. הכינו טבלה ובה לצד כל פועל, ציינו את השורש, הזמן, הגוף ומילים נוספות מאותה המשפחה.

לדוגמא:
הפועל
שורש
זמן
גוף
מילים נוספות מאותה המשפחה
לקח
ל.ק.ח
עבר
שני
לוקחים, לקיחה, לקחים.
 פיצח





3. מדוע לפי דעתכם בחר קסטנר לתאר את הכנת הארוחה תוך שימוש של פעלים רבים? מה הדבר בעצם מעיד על אנטון?

4. ספרו על חברות משמעותית בחייכם. מה אתם אוהבים לעשות יחד? מהו הדבר המשמעותי בחברות שלכם שהופך אותה לכל כך טובה?


מדעים-
בשיעורים האחרונים למדנו לקרוא גרף עמודות והבנו את החשיבות של חיסכון במים, הכנסו לאתר אופק ובצעו את המשימה- טריוויה בנושא חיסכון במים.

שיהיה לכולן.ם יום מקסים,
חיבוק גדול 💋
מור

21 תגובות:

  1. כתיבה
    1. התכונות המאפיינות את אנטון הם:
    1. חברותי ובחרתי בתכונה זו מכיוון שאנטון חבר טוב של פצפונת" שניהם צחקו ואנטון הלך לפניה".
    2. אכפתי ובחרתי בתכונה זו מכיוון שאנטון עוזר לאימו החולה" הנער צחק ותחב כרית נוספת מאחורי גב אימו".
    3. חרוץ ובחרתי בתכונה זו מכיוון שאנטון מאוד חרוץ כשהוא מבשל" אנטון לקח שתי ביצים פצח אותם על דופן הסיר הפך את הקליפות והשליך אותם לארגז הפחמים".
    2.

    הפועל שורש זמן גוף מילים נוספות מהמשפחה
    לקח ל.ק.ח עבר שלישי לוקחים, לקיחה, לקחים
    פיצח פ.צ.ח עבר שלישי מפצחים, פיצחו
    הפך ה.פ.ך עבר שלישי הפכו, הפחתי,
    מזג מ.ז.ג עבר שלישי מוזגים, מזגו,
    נטל נ.ט.ל עבר שלישי נוטלים, נוטל,
    פיזר פ.ז.ר עבר שלישי מפזר, אפזר
    השליך ש.ל.ך עבר שלישי משליך, מושלך,
    קשקשה ק.ש.ק.ש עבר שלישי מקשקשים, קישקוש
    בחשה ב.ח.ש עבר שלישי בוחש, יבחוש
    אחז א.ח.ז עבר שלישי אוחז, ויאחוז,
    סגר ס,ג,ר עבר שלישי סוגר, סגרו





    3. לפי דעתי קסטנר כתב את מהלך הכנת הארוחה עם פעלים רבים כל כך מכיוון שרצה להבהיר את זה שאנטון מאוד חרוץ.
    4. החברו שאני רוצה לספר לכם עליה היא עם השכן שלי איתמר אנחנו אהבים לרכוב על אופניים ביחד.










    השבמחק
  2. כתיבה
    1. תכונה ראשונה חריצות כי הוא מכין את האוכל בבית, תכונה שנייה הסתפקות כי מסתפק
    במועט, תכונה שלישית דאגנות כי דואג לאימו מאוד.
    2. א. לקח, פיצח, הפך, השליך, מזג, נטל, פזר, שם, שפך, הביא, בזק, אחז, סגר, חילק, רחץ, הסיר, דחק.
    3. קסטנר שם הרבה פעלים כדי להראות שאנטון חרוץ.
    4.יש לי חבר טוב לא מבית הספר ששמו יהונתן, יש לנו את אותם התחביבים שנינו אוהבים נינג'ה ומשחקי מחשב,

    השבמחק
  3. 1. הוא אחראי, מצחיק ובשלן.
    2. לקח פיצח הפך השליך מזג נטל פיזר החל טיל שפך שאלה ענה מכין שופכים הנידה שמים התענינה צחק אמר יכול שמים אמרה הביטה לקח שם הניח שפך תשכח פקד הביא בזק החל עלה אמרה תמשיכי בקש שם מילאה קשקשה לקח אחז שפך חילק מבשלים צריך יוצאת שמעה בכשה כאבה שיחק שגר חילק רחץ הסיר.
    לחק הפועל לקחת השורש ל.ק.ח עוד מילים לקחה לקחו הזמן עבר גוף 3.
    שפך הפועל לשפוך שורש ש.פ.ך זמן עבר גוף 3 עוד מילים שפכה שפכו.
    3. קסטנר בחר לתאר כל שלב בשביל להוסיף לעומק של הסיפור לא רק הכין ביצה מקושקשת
    4.יש לי חבר טוב שאיתו ביחד אי אפשר לריב יש לנו אותם תחומי עינין אנחנו מצחיקים אחד את השני.
    עומרי
    עומרי

    השבמחק
  4. 1. התכונות שאני רואה אצל אנטון הן
    עצמאי- אנטון עצמאי בכך שהוא מכין אוכל לאמו ולעצמו " כשאני חוזר מבית הספר אני מבשל."
    חברותי- אנטון חברותי בכך שהוא מתחבר אל אנשים על סמך רושם ראשוני בלבד." פעם נפגשנו ברחוב ומיד מצאנו חן זה בעיני זו."
    חרוץ- אנטון חרוץ בכך שהוא מרוויח כסף בעצמו." עזרתי בתחנת הרכבת לכמה אנשים לסחוב את המזוודות שלהם."
    2. התכונות המופיעות בעמודים הללו הן: לקח, פיצח, הפך, השליך, נטל, מזג, מכין, צחק, אמר, קרא, שם, הביא, הניח , פקד, ביקש, אחז, רחץ, חילק וחוזר.
    3. קסטנר בחר להשתמש בהרבה פעלים כדאי להמחיש כמה אנטון עצמאי.
    4.יש לי חברה טובה ושמה נטע, אנחנו אוהבות לדבר על החיים בכלליות אנחנו מפרשות כל מיני מקרים יחד D: אנחנו מכילות אחאת השניה ולכל החברות הזו כל כך משמעותית.
    דריה

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. כתיבה
    א בעיני אנטון הוא טוב לב כי, הוא דואג לאימו ומבשל לה כי היא חולה.
    ובעיני הוא גם עצמעי כי, בתקופה שאימו חולה הוא מטפל בה.
    ובעיני הוא גם ותרן כי, אמא שלו אמרה לו ללכת להסתפר הוא לא רצה אבל אחרי זה הוא ויתר.
    ב אנטון בהתחלה לקח, פצח, השליך, מזג, נטל, פיזר, להקציף, לקשקש, סגר ואחז.
    ג


    הפועל שורש זמן גוף מילים נוספות מאותה המשפחה.
    לקח ל.ק.ח. עבר שני לקחו לקחתם נילקח ועוד...
    פצח פ.צ.ח. עבר שני פיצחו פצחתם פצחה ועוד...
    השליך ש.ל.ח. עבר שני הישליחו השליחה השלחתם ועוד...
    מזג מ.ז.ג. עבר שני מזגו מזגת מוזגים ועוד...
    נטל נ.ט.ל. עבר שני נטלו נטלתם נטלתן ועוד...
    פיזר פ.ז.ר. עבר שני פיזרו פיזרתם פיזרה ועוד...
    להקציף ק.צ.פ. הווה ראשון הקצפתם הקציפו הקציפה ועוד
    אחז א.ח.ז. עבר שני אחזו אחזה אחזתם ועוד...
    סגר ס.ג.ר. עבר שני סגרתם סגרו סגרה ועוד...


    ד אני חושב שקסטנר בחר לתאר את הכנת הארוחה תוך שימוש של פעלים כי, הוא רצה לפרט על מהלך ההכנה, ושנבין איך מכינים וזה מעיד על אנטון שאנטון מאוד חרוץ.
    ה לחבר מאוד טוב שלי קוראים עידן, שתינו אוהבים לעשות שטויות, ושתינו אוהבים גם לשחק כדורגל.
    והדבר המשמעותי שעושה אותה כל כך טובה, זה שלשנינו יש נושאים משותפים לדבר עליהם ועוד...
    (וגם זכינו בתחרות ביחד מקום שלישי)

    השבמחק
  7. כתיבה:
    1. לפי דעתי אנטון עצמאי כי הוא מבשל - "אמא שלי כבר חולה הרבה זמן אז איך שאני חוזר מבית ספר אני מבשל", בנוסף אנטון סבלני מכיוון שפצפונת שאלה אותו הרבה דברים והוא לא התייאש והמשיך לענות לה, ובסופו של דבר הוא גם מוותר מהר כי שאמו ביקשה ממנו להסתפר הוא לא רצה, אבל אז ויתר.
    3. קסטנר רצה לכתוב הרבה פעלים כי לפי דעתי הוא אוהב לפרט ולהסביר וגם זה מראה לנו שאנטון מאוד חרוץ.
    4. יש לי חברה מהשכונה שקוראים לה אריאל ואני מאוד נהנית איתה ואנחנו כל הזמן צוחקות ביחד ומבלות הרבה במיוחד בצופים ואני מכירה מגיל ממש קטן 3>

    השבמחק
  8. 1. תכונותיו של אנטון הם: תמימות, טוב לב ועוני. בחרתי בתחונה עוני בכך שגם פצפונת אומרת: " הוא בחור עני היא כבר תיארה לעצמה אבל שיש לו מטבח כזה זה בכל זאת הפתיע אותה" טוב לב לב בחרתי כי הוא עוזר לאמא שלו החולה בכך שאומר" אמא שלי גם חולה הרבה זמן , אז כשאני חוזר מבית הספר אני מבשל" ובחרתי תמימות בגלל שלא היה לו הרבה כסף הוא היה עני כמו בתחונה הראשונה.
    2. גוף זמן שורש הפועל
    שני עבר ל. ק. ח. לקח
    שני עבר פ. צ. ח. פיצח
    שני עבר ה. פ. ח. הפך
    שני עבר מ. ז. ג. מזג
    שני עבר נ. ט .ל. נטל
    שני עבר פ. ז. ר. פיזר
    שני עבר ש.מ. שם
    שני עבר ש. פ. ח. שפך
    שני עבר ב. ז. ק. בזק
    שני הווה ק.ש.ק לקשקש
    שני עבר ח.ל.ק. חילק
    שלישי עבר ב.ח.ש. בחשה
    שני עבר ס.ג.ר. סגר
    3. קסטנר בחר לשים בהכנת הארוחה הרבה פעלים כדי לידע לנו שאנטון מאוד חרוץ.
    4. החברות שאני רוצה לספר היא עם אורי אנחנו אוהבים ליצחוק יחד. עידן

    השבמחק
  9. כתיבה
    1. התכונות אופי המתאימות לאנטון הם: 1. יוזמה, מפני שהוא לוקח על עצמו אחריות כשהוא מבשל כי אמו חולה. 2. אחריות, מפני שהוא יודע שאמו חולה אז הוא לוקח על עצמו אחריות לבשל. 3. משמעת עצמית, מפני שהוא עוזר לאמו כשהמצב קשה ולכן יש לו משמעת.
    2. א הפעלים בהכנת הארוחה הם: לקח פיצח הפך השליך מזג נטל פזר הקציף קרא הוצר טייל בקר שפכת שאלה
    פועל שורש זמן גוף מילים נוספות מאותה משפחה
    לקח ל.ק.ח עבר 3 לקחו, לוקחים ולקחה
    פיצח פ.צ.ח עבר 3 פיצחו, יפצח ופוצחים
    הפך ה.פ.כ עבר 3 הפכו יהפכו
    הופכים
    השליך ש.ל.כ עבר 3 ישליכו, משליכים וישליך
    מזג מ.ז.ג עבר 3 מזגו, ימזגו ומוזגים.
    הקציף ק.צ.פ עבר 3 הקציפו מקציפים יקציפו
    קרא ק.ר.א עבר 3 קראו יקראו קוראים
    3. לפי דעתי קסטנר בחר להשתמש בפעלים כדי שנוכל להבין יותר את המתרחש, זה מעיד אל אנטון שהוא עושה הרבה.
    4. אני ולביא חברים ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש טובים, יש הרבה סדרות שאני ולביא אוהבים וגם משחקי ספורט. אין לנו כל כך דבר משמעתי בחברות שלנו אבל עדין אנחנו חברים ממש x10 טובים.








































    על החתום: עמית

    השבמחק
  10. כתיבה:
    1. תכונות האופי שלפי דעתי מאפיינות את אנטון הן: אחראי:"אמא שלי כבר חולה הרבה זמן, אז כשאני חוזר מבית הספר אני מבשל."
    עצמאי:"כשאני חוזר הביתה אני מבשל."
    אופטימי:"'המצב כבר הרבה יותר טוב.' אמר אנטון. 'של מי?' שאלה פצפונת. 'של אמא שלי'
    2. הפעלים המופיעים בזמן הכנת העוגה הם: לקח, פיצח, הפך, השליך, מזג, נטל, קרא, מכין, שופכים, צחק, אמר, הניח, היבא, תשכח, שחה.
    3. לפי דעתי בחר קסטנר לתאר את הכנת העוגה תוך שימוש של פעלים רבים מכיוון שהוא רצה להדגיש לנו שאנטון חרוץ.
    4. יש לי חבר שקוראים לו עידן ואנחנו נפגשים הרבה פעמים אחרי הביה"ס. אנחנו חברים טובים משום שאנחנו אוהבים את אותם הדברים. אני ועידן אוהבים לשחק ביחד כדורגל, אקס בוקס, לראות סרטים ועוד.
    איתי

    השבמחק
  11. בשאלה 2 הביא לא היבא

    השבמחק
  12. כתיבה:
    1. התכונות המאפינות את אנטון הם: חברותי מכיוון שאנטון חבר טוב של פצפונת:"שניהם צחקו ואנטון הלך לפניה" בנוסף הוא גם עצמאי מכיוון שהוא מבשל אוכל כל יום אחרי הבית ספר:"כשאני חוזר מהבית ספר אני מבשר"
    2. התכונות המופיעות העמודים האלו הם: פיצח, שם, הביא, פקד, צחק, מכין, לקח, קרא, הפך, השליך, מזג, ביקש, אחז, רחץ, אמר, חילק וחוזר.
    3. לפי דעתי קסטנר לתאר את הכנת העוגה תוך שימוש של פעלים רבים מכיוון שהוא רוצה להדגיש לנו שאנטון חרוץ.
    4. יש לי חבר שקוראים לו נועם ואנחנו אוהבים לשחק יחד בפליסטישן והדבר המשמעותי בחברות שלנו הוא שאנחנו תמידת עושים צחוקים ביחד.

    השבמחק




  13. 1.התכונות המאפיינות את אנטון הן: צניעות, יושר ותושיה. צניעות כי כתוב "ואנטון רכן מעל הצלחת כדי שלא יראה עליו שהשבחים משמחים אותו". יושר כי כתוב שאנטון אמר "אבל כסף יש לי", זאת אומרת שאנטון לא הסכים לקחת כסף מאמא שלו, והתעקש לקחת מהכסף שלו. תושייה כי כתוב שאנטון אמר "אני מכין ביצה מקושקשת, ואם שופכים פנימה מים וקמח אז המנות נעשות גדולות יותר".

    2.א. הפעלים לקח, מזג, פיצח, הפך, קרא, צחק, בקש ואמר.
    ב. לקח - ל.ק.ח. עבר שלישי. לוקח, לקחו, לוקחים ועוד.
    מזג מ.ז.ג. עבר שלישי . מזגה מזגו, מזגנו.
    פיצח פ.צ.ח. עבר, שלישי . פיצחו פיצחה, התפצח.
    הפך ה.פ.ך. עבר שלישי. הפכו, הפכה והתהפך.
    קרא ק.ר.א. עבר שלישי. קראו, קראה, הקריא
    צחק צ.ח.ק. עבר שלישי. צחק, הצחיק, צחקנו.
    בקש ב.ק.ש. עבר שלישי. בקשו, בקשה, תבקשו.
    אמר א.מ.ר. עבר שלישי. אמרו, אמרה, יאמרו.

    3.לדעתי קסטנר בחר להשתמש בפעלים רבים בתיאור של אנטון כדי שהקורא יבין שאנטון חרוץ.
    4.יש לי חבר טוב, ואני אוהב להיות איתו ולדבר איתו, כי יש לנו אותם תחומי עניין ותחביבים, למשל: מיינקראפט או הארי פוטר.


    השבמחק
  14. כתיבה:
    1. תכונות של אנטון שעולות בפרק השני:
    דאגן - "נשק לאמו על לחיה, והמליץ לה לשון שינה עמוקה ולא לקום ולהתכסות, וכאלה עצות".
    עצמאי - "אבל יש לי כסף... עזרתי בתחנת הרכבת לכמה אנשים לסחוב את המזוודות שלהם".
    אחראי - "אמא שלי כבר חולה הרבה זמן, אז כשאני חוזר מבית הספר, אני מבשל".
    2א. הפעלים בעמודים 31-32 הם: לקח, פצח, הפך, השליך, מזג, נטל, פיזר, החל, הקציף, צחק, הניח, שפך, פקד, הביא, בזק, אחז, חלק, סגר, רחץ, הסיר.
    2ב. טבלה - שלחתי בפרטי.
    3. קסטנר רצה להדגיש שאנטון חרוץ ויודע בדיוק מה הוא צריך לעשות.
    4. החברות שאני רוצה לספר עליה היא עם בן-דוד שלי עידן. אנחנו משחקים, בונים דברים, מבינים אחד את השניח וכיף לנו יחד.

    השבמחק
  15. עילי פייזוב
    כתיבה:
    1.א.חרוץ-אנטון מאוד חרוץ,הוא מתפרנס בתחנת רכבת
    בכל שהוא עוזר לסחוב מזוודות של נוסעים. "עזרתי
    בתחנת רכבת לכמה אנשים לסחוב את המזוודות
    שלהם".
    ב.עצמאי-אנטון הוא ילד עצמאי בכך שהוא מבשל
    בבית עבורו ועבור אמו. "אני בדיוק מבשל" הוא
    הכין תפוח אדמה וביצה מקשקשת.
    ג.טוב לב-אנטון הוא טוב לב ודואג לבית ואימו.
    2.
    לקח-ל.ק.ח לוקחים,לקחו,יקחו
    פצח-פ.צ.ח פחות, פוצחים,פתחה
    הפך-ה.פ.כ הפכו, יהפכו
    השליך-ש.ל.כ השליכו,משליכים,משליך
    נטל-נ.ט.ל נטלו,נוטלים
    מזג-מ.ז.ג ימזגו, מזגו,מוזגים
    צחק-צ.ח.ק צחקו,יצחקו,צוחקים
    אמר-א.מ.ר אומרים, יאמרו,ויאמר
    פקד-פ.ק.ד פקדו,פקדים,יפקדו
    רחץ-ר.ח.צ רחצו,ירחצו,רוחצים
    קרא-ק.ר.א קראו,יקראו
    ביקש-ב.ק.ש בקשו,יבקשו
    אחז-א.ח.ז אחזו, לאחוז,אוחזים
    פזר-פ.ז.ר פזרו,פיזרו,יפזרו
    סגר-ס.ג.ר סוגר,סגרו,יסגרו
    3.קסטנר בחר לתאר את הכנת הארוחה תוך שימוש של
    פעלים רבים מכיוון שהוא רצה להראות לנו כמה אנטון
    עצמאי, חרוץ וטוב לב.
    4.חבר טוב שלי הוא תום חבר מהשכונה, אני נפגש
    איתו כמעט כל יום במתנס לפני החוגים, אנחנו
    משחקים הרבה כדורגל וכדורסל ועוד.

    השבמחק
  16. 1. התכונות של אנטון הן ביישנות: "ואנטון רכן מעל לצלחת כדי שלא יראה עליו שהשבחים משמחים אותו.", דאגה לאימו: "והמליץ לה לישון שינה עמוקה, ולא לקום ולהתכסות, וכאלה עצות.", וזהירות: "'כשמבשלים תפוחי אדמה במלח צריך מאוד להיזהר, אחרת יוצאת עיסה.'".

    2. הפעלים הם לקח, פיצח, הפך, השליך, מזג, נטל, פיזר, החל, קרא, טייל, ביקר, שאלה, ענה, מכין, שפכת, שופכים, נעשות, הנידה, התעניינה, צחק, אמר, שמים, אמרה, הביטה, לקח, שׂם, הניח, שפך, השמיעו, תשכח, פקד, הביא, בזק, שׂחה, החלה, החל, לקשקש, עלה, קוראים, אמרה, תמישיכי, ביקש, שׂם, מילאה, קישקשה, לקח, אחז, שפך, חילק, מבשלים, להיזהר, יוצאת, שמעה, בחשה, כאבה, שיחק, סגר, חילק, רחץ, הסיר, יכולנו, נשארנו, תארתי, אמר, חוזר, נטל, דחק, נשארה, ניסתה, תלמד, לחשה, תוכל, השליך, אמרה, והביטה.

    2ב'. ב-word

    3. לדעתי קסטנר בחר לתאר את הכנת הארוחה תוך שימוש של פעלים רבים כדי להראות כמה אנטון חרוץ.

    4. חברות משמעותית בחיי היא חברות עם חברתי יובל יצחקוב. אני אוהבת להיפגש איתה ולתכנן דברים כמו תחפושות, הצגות, אקטואליה, או סתם לעשות שיעורי בית. הדבר המשמעותי בחברות שלנו הוא שבכיתה א', הייתי איתה בקייטנה בקבוצות שונות, שהן היו יריבות. אחרי שנה היא הצטרפה לכיתה וכשהסתכלנו אחת על השניה, זכרנו שהיינו יחד בקייטנה. בנוסף, הרבה מתבלבלים בינינו (למרות שאנחנו ממש לא דומות).

    רוני😁

    השבמחק
  17. אריאל אלגרבלי;)
    כתיבה...
    1. אני חושבת על אנטון שהוא עצמאי מכיוון שהוא מבשל לאמא שלו כשהיא חולה.
    בנוסף, אני חושבת שאנטון טוב 💓 מכיוון שהוא עוזר לאמא שלו במשק הבית.
    אני חושבת שאנטון אדם מיוחד ומתחשב מכיוון שלא כל הילדים בהכרח היו עוזרים כמוהו.
    2.א.הפעלים מרגע הכנת הארוחה הם:
    לקח,
    פיצח,
    הפך,
    בחשה,
    מזג,
    נטל,
    אחז,
    פיזר,
    השליך,
    סגר
    קשקשה.
    ב.לקח- ל ק.ח. שלישי. עבר.לקחו,לקחנו,לקחה.
    פיצח-פ.צ.ח .שלישי. עבר .פצח,פיצחה,פצחו.
    הפך- ה.פ.כ. שלישי .עבר .הפכנו,הפכה,הפכתי.
    בחשה- ב.ח.ש. שלישי.עבר.בחש,בחשנו,בחשתי.
    מזג- מ.ז.ג. שלישי. עבר. מזגו,מזגתי,מזגה.
    נטל- נ.ט.ל .שלישי. עבר. נטלנו,נטלו,נטלה.
    אחז- א.ח.ז. שלישי. עבר. אחזו,אחזה,אחזתי.
    פיזר- פ.ז.ר .שלישי. עבר. פיזרתי,פיזרו,פיזרנו.
    השליך-ש.ל.ך.שלישי.עבר.השלכתי,השליכו,השליכה
    סגר- ס.ג.ר. שלישי. עבר. סגרתי,סגרנו,סגרה.
    קשקשה-ק.ש.ק.ש .שלישי. עבר. קשקשנו,קשקשתי,קשקש.
    3.לדעתי קסטנר בחר להשתמש בפעלים רבים מכיוון שזה ממחיש את זה שאנטון ילד פעיל מאוד.
    4.בחרתי לספר לכם על ליה,מכיוון שהיא חברתי הטובה ביותר 💓
    הפעילויות שאנחנו עושות יחדיו הן: שירה,ריקוד,הצגות תאטרון וריכולים על בנים😂
    הדבר המשמעותי בחברות שלנו הוא זמן ההכרות שלנו וכמה שאנחנו סומכות אחת על השנייה.
    מאריאל ;)

    השבמחק
  18. כתיבה

    1)אני חושבת שהתכונות שמאפיינות את אנטון הם:
    אחראי:"אמא שלי כבר חולה הרבה זמן, אז כשאני חוזר מבית הספר אני מבשל."
    עצמאי:"כשאני חוזר הביתה אני מבשל."
    אופטימי:"'המצב כבר הרבה יותר טוב.' אמר אנטון. 'של מי?' שאלה פצפונת. 'של אמא שלי'
    2)הפועל שורש זמן גוף מילים נוספות מהמשפחה
    לקח ל.ק.ח עבר שלישי לוקחים, לקיחה, לקחים
    פיצח פ.צ.ח עבר שלישי מפצחים, פיצחו
    הפך ה.פ.ך עבר שלישי הפכו, הפחתי,
    מזג מ.ז.ג עבר שלישי מוזגים, מזגו,
    נטל נ.ט.ל עבר שלישי נוטלים, נוטל,
    פיזר פ.ז.ר עבר שלישי מפזר, אפזר
    השליך ש.ל.ך עבר שלישי משליך, מושלך,
    קשקשה ק.ש.ק.ש עבר שלישי מקשקשים, קישקוש
    בחשה ב.ח.ש עבר שלישי בוחש, יבחוש
    אחז א.ח.ז עבר שלישי אוחז, ויאחוז,
    סגר ס,ג,ר עבר שלישי סוגר, סגרו
    3)לדעתי קסטנר בחר להשתמש בהרבה פעלים כי הוא רצה להדגיש שאנטון הוא ילד חרוץ.
    4)יש לי חברה מהבית ספר הקודם שלי קוראים לה אליה היא גרה בגן העיר ולדעתי הסיבה שאנחנו חברות כל כך טובות זה כי יש לנו הרבה תחביבים משותפים כגון:אפייה,רכיבה על אופנים,קמפיינג ועוד...
    אביגיל:)

    השבמחק
  19. כתיבה:
    1. לפי דעתי התכונות של אנטון הן 1. דאגן- "נשק לאמו על לחיה, והמליץ לה לשון שינה עמוקה לא לקום ולהתכסות. אחראי- "אמא שלי כבר חולה הרבה זמן, אז כשאני חוזר מבית הספר, אני מבשל. עצמאי- "אבל יש לי כסף... בתחנת הרכבת עזרתי לכמה אנשים לסחוב את המזוודות שלהם.
    2א.הפעלים הם: מזג, סגר, פיצח, אחז, לקח, השליח, פיזר, נטל, תשכח, פקד, לקשקש, פקד, הביא, עלה, בזק, החלה, החל, לקח, הניח, אחז, עזר, חילק, הסיר.
    2ב. ב-word.
    3.לפי דעתי קסטנר תיאר את הכנת הארוחה בשימוש של פעלים רבים כדי להראות כמה אנטון חרוץ.
    4. אני את לילי מכוון שאנחנו חברות ממש טובות.
    הדברים שלילי ואני עושות הם: הצגות, הקלטות מצחיקות, שירה, המצאת שירים, וכמובן צחוקים.
    הדבר המשמעותי בחברות שלנו הוא החיבור שאם אנחנו ניפגשות אנחנו לא יכולות להיפרד ואנחנו ממשאוהבות אחת את השנייה, (בתור חברות)...
    #נורית

    השבמחק
  20. כתיבה
    1. עני: "בית ישן ומכוער, העירה המטפלת, תסתכלי היטב מסביבך, לבדוק שאין בוא מלכודות."
    נחמד: "נעים מעוד, אמר אנטון וליטף את כלב התחש הקטן"
    צנוע: "ואנטון רכן מעל הצלחת כדי שלא יראו אליו שהשבחים משמחים אותו"
    2.א. לקח, פיצח, הפך, השליך
    2.ב.
    פועל שורש זמן גוף מילים נוספות ממשפחה זו
    לקח ל.ק.ח עבר שלישי לקחתי, לקחת
    פיצח פ.צ.ח עבר שלישי פיצחתי, פיצחת
    הפך ה.פ.ך עבר שלישי הפכת, הפכתי
    השליך ש.ל.ח עבר שלישי השלכת

    השבמחק