יום ראשון, 1 במרץ 2020

תרגיל למידה מרחוק בחירום 1/3/20

תלמידים יקרים,

ביום ראשון תאריך 1.3.2020 עם סיום הלימודים יתקיים תרגיל ארצי ללמידה מרחוק בחירום, לכל כיתות בית הספר, בו יתרגל כל תלמיד בביתו למידה מקוונת בהנחיית מוריו.
תרגיל זה הוא חובה לכל התלמידים!
מטרת התרגיל היא לבדוק את היכולת לקיים למידה ותקשורת בין מורים לתלמידים בעיתות חירום. 
ביום זה,  לאחר שתגיעו לביתכם משעה 16:00אחה"צ, הנכם מתבקשים להיכנס לבלוג הכיתתי ולרשומה זו,ולבצע את המטלות המפורטות בהמשך, יש לבצע את המטלות עד השעה 22:00.
הכנסו לסרטון ביוטיוב בשם תפקידים במצבי סכסוך בין תלמידים וענו על השאלות המופיעות בהמשך.
לסרטון לחץ כאן

לאחר הצפייה ענו על השאלות הבאות כתגובה לפוסט זה :
הדמויות המופיעות בסרטון: גיא-הנפגע ,מיה-הפוגעת ,מעיין-המגוננת על הנפגע, רועי -המגונן על הפוגעת, רעות ולירן-העומדות מן הצד.

1. בחרו מהסרטון דמות שהזדהיתם איתה והסבירו מדוע?

2. בסכסוך המתואר בסרטון, מה לדעתך היתה צריכה לעשות כל אחת מהדמויות ?מה אפשר היה לעשות אחרת?

איך כותבים תגובה בבלוג:
1.      בחרו  (תחת הפוסט):  >הוסף תגובה[      או  >השב[        או  >אין תגובות 
 2.      הקישו את דבריכם בתיבה הלבנה, תחת הכותרת "הוסף רשומת תגובה"
3.      בחרו  בתיבה ליד "הגב כ:"
4.      בחרו >שם/כתובת אתר
5.      כתבו בתיבה תחת "שם" את שמכם המלא
6.      בחרו  >המשך
7.      בחרו  >פרסם

בהצלחה,
מור

34 תגובות:

  1. 1.הזדהתי עם מעיין שתמיד מנסה לעזור אבל היא לא משפיעה.
    2.מעיין-הייתה צריכה להתערב יותר
    מיה - מיה לא הייתה צריכה להגיב בצורה כל כך אלימה עקב מקרה זה
    גיא- ניסה להצדיק את הדרך של העבודה אבל זה עדיין לא אכפתי כלפי מיה.
    רעות ולירן - היו צריכות לגשר בין שני הצדדים
    רועי - היה צריך גם לגשר בין גיא למיה
    מאת
    דריה ברגר

    השבמחק
  2. 1.אני הזדהתי עם גיא שאם היא לא עוזרת אז לא צריך לכתוב את שמה.
    2.גיא היה צריך לכתוב את שמה ומיה היתה צריכה לבוא לעזור בזמן שיעורי הכדוסל.
    מאת עומרי אברהמי

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. 1. הזדהתי עם גיא כי אם היא לא עוזרת אז לא צריך לכתוב את שמה.
    2. גיא היה צריך לכתוב את שמה ומאיה הייתה צריעה לבוא בזמן שהוא רואה כדורסל.
    עומרי אברהמי

    השבמחק
  5. 1.אני הזדהתי עם רעות ולירן שישבו בצד משום שקרה לי הרבה פעמים שישבתי והסתכלתי על ריב מהצד.
    2.מעיין- הייתה צריכה להכנס למריבה.
    מיה- היא לא הייתה צריכה לצעוק ולאיים, בדיוק להפך- היא הייתה צריכה לבקש בעדינות.
    גיא- היה צריך להתחשב יותר במיה, למרות זה שהייתה לא סיבה מוצדקת.
    רעות ולירן- היו צריכות לנסות להתערב יותר ולהשלים בין שני הצדדים.
    רועי- היה צריך לנסות להיות הגיוני ולא לעשות דברים שלא עוזרים...
    מאת
    לילי צינס

    השבמחק
  6. 1.אני הזדהתי עם גיא שעמד מול מאיה ולא פחד והתבייש כמו השאר.
    2.מאיה-מאיה לא הייתה צריכה להתנהג בבריונות.
    מעיין-מעיין לא הייתה צריכה לפחד ולהתבייש.
    גיא-גיא היה צריך לכתוב את השם שלה אבל עדיין להגיד לה את מה שהוא אמר לה.
    רעות ולירן-לא היו צריכות לשבת בצד אלה היו צריכות לומר את מה שהן חשבו.
    רועי-היה צריך לנסות לעזור למצב.
    מאת: הילה גבע

    השבמחק
  7. 1. אני הזדהתי עם גיא משום שזה נכון שהיא בעצם לא עשתה כלום ואפילו לא התעניינה מה הם עשו.
    2. מעיין הייתה צריכה ללדבר קודם לכן
    גיא היה צריך לכתוב את שמה של מיה בעבודה
    רועי היה צריך לתמוך בשני הצדדים וגם לא לדבר אל גיא במילים פוגעניות
    רעות+לירן היו צריכות להתערב
    ומיה היתה צריכה לעשות את העבודה.
    רוני שוורץ

    השבמחק
  8. איתי סימן טוב1 במרץ 2020 בשעה 6:56

    1. אני מזדהה עם גיא מכיוון שאם היא לא עוזרת אין לי סיבה לכתוב את השם שלה.
    2. לפי דעתי מיה הייתה צריכה לעזור מההתחלה בעבודה, גיא היה צריך לקרוא למישהו מבוגר שיעזור, רעות ולירן היו צריכות להתערב ולנסות לגשר ביניהם, מעיין הייתה צריכה לקרוא למבוגר (כמו גיא), ורועי לא היה צריך לפחד ממיה ולהגיד את דעתו האמיתית.

    השבמחק
    תשובות
    1. כותבים מאיה ולא מיה

      מחק
  9. 1. הזדהיתי עם גיא כי הוא ניסה להתמודד עם מאיה.
    2. גיא היה צריך להתגונן ולא לשתוק.
    מעיין הייתה צריכה להתערב יותר.
    מאיה הייתה צריכה להגיב יותר רגוע.
    רעות ולירן היו צריכות לגונן על גיא.
    רועי היה צריך לגשר בין שני הצדדים.
    מאת נורי קידן.

    השבמחק
  10. 1. אני הזתהדתי הכי עם מעיין - המגוננת על הנפגע, מכיוון ש אני הרגשתי כמוה - ש למאיה לא באמת מגיע ש שמה יהיה בעבודה אם היא לא באמת עבדה בעבודה ולא שיתפה שיתוף פעולה כמו חברייה לקבוצה.
    2.בסכסוך , לדעתי הייתה יכול להיות דרך פשוטה יותר שלא תגרום לסכסוך הזה - מאיה,הייתה יכולה פשוט גם לבוא לפגישות ולא לשתף פעולה עם חברייה לקבוצה ולעבוד על תוכן הסיפור מ אשר ש ילדים אחרים יעשו בשבילה את העבודה והיא לא גם תשתתף.

    השבמחק
  11. 1 אני מזדהה עם גיא מכיון שזה לא הוגן שהוא יעשה את העבודה בשביל מיה והוא אזר אומץ להתמודד איתה לבד.
    2 לפי דעתי רועי לא היה צריך להתערב בריב ולצחוק על גיא.
    מיה הייתה צריכה לעזור לקבוצה ולא לתת את כל העבודה לגיא ולמעיין,
    ומעיין הייתה צריכה ללכת לקרוא למבוגר.

    השבמחק
  12. 1) אני מסכים עם גיא מכיוון שזה ממש לא פייר שהוא עושה בשבילה את העבודה והיא מבריזה מהפגישות ואז הוא ירשום לה את השם בעבודה.

    2) לדעתי רועי לא היה צריך להתערב גיא היה צריך לדבר עם מבוגר או עם מאיה ולהגיד שהיא חייבת לעבוד איתם
    מאיה הייתה צריכה לבוא לפגישות ולהקשיב לחבריה לקבוצה

    השבמחק
  13. ומעיין הייתה צריכה לקרוא למבוגר או להתערב

    השבמחק
  14. רז שלהב אהרונוביץ1 במרץ 2020 בשעה 7:24

    1. הזדהתי עם גיא , כי הוא לא פחד , ואמר את האמת בפנים של מאיה .
    2. גיא- לקרוא למורה שתעזור בסיטואציה .
    מאיה - היתה צריכה להיות פעילה יותר בקבוצת הווטסאפ .
    רועי - היה צריך להבין את שני הצדדים יותר טוב , לפני שהוא מתערב .
    רעות ולירן - היו צריכות לא לפחד ולהביע את דעתן .
    מעיין - היתה צריכה לסגור את הנושא , כהחלטה של כולם .

    השבמחק
  15. 1. אני הזדהיתי עם גיא מפני שלא מקשיבים לו והוא לבד מול אחרים ולפעמים גם אני מרגישה שלא מקשיבים לי ואני לבד מול אחרים.
    2. גיא היה יכול להגיד שכל הקבוצה החליטה לא לרשום את השם של מאיה בעבודה.
    מעיין יכלה להשפיע יותר אם הייתה תקיפה יותר ולא נותנת למאיה לעצור אותם מלהביא למורה את העבודה. רעות ולירן היו צריכות להתערב לטובת גיא ולא לפחד ממאיה. רועי היה צריך להבין יותר את הצד של גיא והקבוצה שלא רשמה את מאיה.

    השבמחק
  16. 1.אני הזדהתי עם גיא כי עמד על שלו.
    2.גיא-לקרוא למבוגר
    מאיה-להשתתף יותר בפרויקט
    רועי-לא לצאת על גיא כי הוא לא עשה כלום
    רעות וליאן- לא היו צריכות לפחד ממאיה
    מעיין-לתמוך יותר בגיא.

    השבמחק
  17. מאיה פלאוט
    1.אני הזדהתי עם מעיין מכיוון שלמרות שבהתחלה היא היתה שקטה היא היצטרפה אל גיא
    וידעה מה נכון לה בלי להיתלבט.
    2.אני חושבת שמאיה היתה יכולה לנסות להבין למה לא רשמו אותה בעבודה.
    רועי היה יכול לחשוב פעמיים למי הוא יצטרף בסכסוך.
    גיא ומעיין היו יכולים לשאול לפני שהם הגישו את העבודה את מאיה מתי היא כן יכולה
    להיפגש עימם. אם לא היה למאיה זמן פנוי הם היו יכלים לבקש מהמורה פטור בישביל מאיה.

    השבמחק
  18. 1. אני מזדהה עם גיא מכיוון שזה לא הוגן לרשום את מיה בעבודה כי היא לא באמת תרמה לה.
    2. גיא-היה צריך לומר למיה מה שמפריע לו
    מעיין-הייתה צריכה ללכת לקרוא למבוגר.
    מיה- הייתה צריכה לעזור בעבודה ולא לתת לתת לגיא ולמעיין לעשות את כל העבודה.
    רועי-לא היה צריך לפחד ממיה ולהגיד דעתו האמתית
    רעות ולירן- היו צריכות להתערב ולנסות לגשר בין שני הצדדים.

    השבמחק
  19. אריאל אל גרבלי1 במרץ 2020 בשעה 7:38

    1. אני מזדהה עם גיא מכיון שזה לא הוגן שהוא ומעיין יעשו לבד את העבודה בשביל מיה.
    2. לפי דעתי רועי לא היה צריך להתערב בריב ולגנוב לו את הטלפון.
    מיה הייתה צריכה לעזור לקבוצתה ולא לתת להם לעשות לה את העבודה בהיסטוריה.
    מעיין ושאר הילדים היו צריכים לקרוא לאחד המורים בהקדם האפשרי.

    השבמחק
  20. אה וזה עמרי יורגנסון זה שלא כתב שם (אני)

    השבמחק
  21. 1. אני מזדהה עם גיא מכיוון שהוא צודק כי מיה לא עזרה לקבוצה ואיימה עליהם שאם לא ירשמו את השם שלה הם יחטפו.
    2. מיה-הייתה עוזרת אחרי החוג בסקייפ או בבית הספר.
    גיא-היה צריך לשתף את המורה מוקדם יותר.
    מעין-הייתה צריכה לומר שגם היא לא מסכימה לרשום את השם שלה
    רועי-היה יכול לפנות לגיא בצורה יותר יפה.
    רעות ולירון-היו יכולות לשתף את המורה ולא לפחד ממיה.

    השבמחק
  22. איה קלעי:
    1. אני מזדהה עם גיא מכיוון שהוא צודק כי מיה לא עזרה לקבוצה ואיימה עליהם שאם לא ירשמו את השם שלה הם יחטפו.
    2. מיה-הייתה עוזרת אחרי החוג בסקייפ או בבית הספר.
    גיא-היה צריך לשתף את המורה מוקדם יותר.
    מעין-הייתה צריכה לומר שגם היא לא מסכימה לרשום את השם שלה
    רועי-היה יכול לפנות לגיא בצורה יותר יפה.
    רעות ולירון-היו יכולות לשתף את המורה ולא לפחד ממיה.

    השבמחק
  23. יובל יצחקוב רונן1 במרץ 2020 בשעה 9:07

    1. אני מזדהה עם גיא כיוון שכאשר חברים שלי רבים, בכל זאת, אפילו שאני בצד אחד, אני מעדיפה לא להתערב...
    2. אני חושבת שמיה גיא ומעין היו צרכים לקבוע זמנים אשר כולם יכולים להפגש בהם. ולאחר מכן, שגיא ירשום את שמה של מיה מפני שהיא גם עשתה את העבודה. בנוסף, רועי לא היה צריך לחטוף לגיא את הטלפון ולהסתכל לו בדברים אישיים.

    השבמחק
  24. עידן חסילביץ:
    1. אני מזדה עם גיא כי צריך להגיד את האמת ולא לפחד ולעמוד על שלך
    2. לפי דעתי מאיה היתה צריכה להודות בטעות ולהגיד למורה שהיא לא הישתתפה, רעות ולירן היו צריכות להיתערב, וגיא היה צריך פחות לפחד

    השבמחק
  25. 1.אני הזדהתי עם גיא מפני שבאמת לא היה צריך לשתף את מאיה
    2.אני חושבת שטוב שמעיין התערבה אבל היא גם לא התערבה מספיק
    3.אני חושבת שכדאי שרעות ולירן היו צריכות היו צריכות להשתתף יותר
    4.אני חושבת שמאיה הייתה צריכה להשתתף יותר ולא לבקש משהו שלא הרוויחה ביושר
    5.אני חושבת שרועי היה צריך להתייחס יותר לזה שמאיה הבריזה ולא הגיבה מאשר לאליפות כדור-סל
    ארין שגב

    השבמחק
  26. 1. אני הזדהתי עם גיא מכוון שמאיה לא באמת השתתפה בפרויקט אז לא צריך לשתף אותה.
    2. לפי דעתי מאיה לא בסדר והיא צריכה להודות שהיא לא השתתפה, יחד עם זאת לירן ורעות היו צריכות יותר להיתרעב ולא לפחד ממאיה.
    #נורית

    השבמחק
  27. יונתן רייטמן1 במרץ 2020 בשעה 10:36

    1.אני מזדה עם גיא משום שמיה לא עשתה שום דבר בעבודה.
    2.
    מעיין-היא היתה צריכה לתמוך יותר בגיא
    מיה- היתה צריכה לדבר עם גיא ולא לרדת עליו
    גיא- היה צריך להזביר לה שאם היא לא תישתתף היא לא תיהיה כתובה בעבודה.
    רעות ולירן - היא צריכות להגיד שגם היה הרעיון שלהן לא לכתוב את מיה.
    רועי - היה צריך להגיד למיה להירגע ו"לא להוסיף שמן למדורה"


    השבמחק
  28. 1.אני הזדהתי עם גיא מכיוון שהוא היחיד מכל הקבוצה שבאמת אמר את מה שהוא חשב ולא פחד ממאיה,הוא אמר וצדק מאיה באמת לא השתתפה בפרויקט אז אין סיבה שהיא תקבל ציון טוב.
    2.לפי דעתי מי שהיו צריכים לשנות את התנהגותם הם: מאיה,רועי,לירון ורעות.
    מאיה מכיוון שהייתה צריכה לקחת חלק יותר פעיל בפרויקט ואם כבר לא לקחה חלק פעיל בפרויקט אז לפחות שתודה בכך.
    רועי מכיוון שהוא רק ליבה את האש והיה יכול להגן על גיא במקום להפוך את מאיה לגיבורה.
    לירון ורעות מכיוון שהם בכלל לא התערבו ובסך הכול זה גם הפרויקט שלהם,הם פשוט השאירו את הוויקוחים והמריבות לגיא ןמעיין.
    #אביגיל

    השבמחק
  29. 1. אני הזדהתי עם רעות ולירן כי פעמים רבות, כשיש ריב שהוא לא קשור אליי,
    אני לא מתערב.
    2. לפי דעתי, בסיכסוך המתואר בסירטון רועי היה צריך יותר להתחשב בעובדה שמיה לא עשתה שום דבר בעבודה. מעיין הייתה צריכה להתערב לפני שמיה איימה על גיא,
    וגיא היה צריך יותר לעמוד על שלו.



    על החתום: עמית ניב.

    השבמחק
  30. הודיה

    1.הזדהיתי קצת עם כל אחד. עם רעות ולירן מכיוון שכשאני רואה שילדים רבים לידי זה קשה ולא נעים להתערב. אני מנסה להתגבר על תחושה הזאת ומנסה לגשר וזה לא פשוט. יותר טוב שמבוגר יעשה את זה
    2.גיא-היה צריך לעדכן מישהו לעמוד על שלו ולא לותר ולחפש פתרונות לסכסוך זה גם לא נכון, למרות שהוא צודק.
    מעיין- הייתה צריכה לתמוך יותר בגאי וגם לנסות לפייס בין מאיה וגאי.
    רעות ולירן-היו צריכות לא לפחד ממיה להביא דעה שלהם שהן רצו שלא תהיה רשומה בעבודה וגם לנסות לגשר בין גאי ומיה.
    רועי-היה צריך גם כן לגשר ולא לפחד ממיה ולא לדבר בצורה לא יפה ולואגת על אמא של גאי.
    מיה-היתה צריכה להגיב להודעות בקבוצה ולהסביר את הצעד שלה בצורה ברורה ונעימה. הם לא מבינים שהיא משקיע הרבה זמן באימונים.ביחד הם היו יכולים למצו זמן פנוי וכך להישתתף בעבודה. לא להגיב כל כך בחדות.
    עדיף היה לקרוא למבוגר

    השבמחק