יום שלישי, 17 במרץ 2020

שיעור מקוום יום שלישי ה-17.3

בוקר אור תלמידים יקרים,
אנו ממשיכים בשגרת המשימות המקוונות. 


שיעור כישורי חיים – כוחן של מילים

למילים שאנו אומרים יש כוח רב. הן יכולות לעודד ולעזור, אך גם לפגוע ולדכא.
האם אתם יכולות.ים לתת דוגמאות למילים כאלו?
צפו בסרטון וענו על השאלות:
1.      איך הגיבו הצפרדעים שנפלו לבור?
2.      איך הגיבו הצפרדעים שמחוץ לבור?
3.      מה אמרו הצפרדעים לצפרדע שהתעקשה לקפוץ?
4.      האם הצפרדעים בחוץ צעקו מילות עידוד?
5.      מה חשו כלפי הצפרדע החירשת? מה הם היו עושים בשלב הזה?
6.      מה הבינו הצפרדעים?
7.      מה היה עלול לקרות לצפרדע אם היא היתה יכוה לשמוע את חברותיה?
8.      אילו יכולתם לייעץ לצפרדע בחירשת, מה הייתם אומרים לה?
מכירים את המשפט "מוות וחיים ביד הלשון"? הסבירו את המשפט במילים שלכם ותנו דוגמא.
מדוע מילים מעודדות יכולות לעזור למישהו שקשה לו?


שיעור כישורי שפה - היכנסו לאתר אופק - "מילה טובה 2" ובצעו את המשימות הבאות:
1      1. ענו על שאלה מספר 2 בעמוד 7.
2      2. קראו את הטקסט המידעי על הסופר אריך קסטנר שבספר.
ע      3. ענו על שאלה 4 בעמוד 10.
        4. האם יצא לכם לקרוא את אחד מספריו של קסטנר? אם כן, שתפו אותנו. מה אהבתם בספר? לאיזו דמות            הכי התחברתם ומדוע?

את התשובות יש לשלוח בבלוג.

חיבוק גדול ולמידה מהנה,
מור

49 תגובות:

  1. 1. הצפרדעים ישר ניסו לצאת מהבור.
    2. הצפרדעים שלא נפלו לבור לא תמכו ברעיון של הצפרדעים שנפלו לבור.
    3. הצפרדעים אמרו לצפרדע שהתעקשה לקפוץ שהיא לא תצליח וכדאי שהיא תפסיק.
    4. הצפרדעים לא צעקו מילות עידוד.
    5. הצפרדעים חשו שהיא לא תצליח לצאת מן הבור.
    6. הצפרדעים הבינו שאם תומכים במישהו הוא יצליח כי למילים יש הרבה כוח.
    7.הצפרדע לא הייתה חושבת שיש לה מילות עידוד ולכל היא לא תצליח לצאת מן הבור.
    8. אילו יכולתי לייעץ לצפרדע החירשת הייתי תומכת בה אומרת לה מילות עידוד.
    8ב.אני לא מכירה את המשפט.
    8ג. מילים יכולות לתמוך לתת כוח רצון רב.
    דריה

    השבמחק
    תשובות
    1. 1.הצפרדעים שבפניםהגיבו בכך שהם יכולים לקפץ למעלה.
      2.הצפרדעים שבחוץ הגיבו בכך שניסו להגד להם לא לבזבז את הכוח שלהם.
      3.הצפרדעים אמרו לצפרדע שהתקשה לקפוץ להפסיק.
      4.הצפרדעים לא צעקו לה צעקות עידוד.
      5.חשו הצפרדעים כלפי הצפרדע החירשת הלם ובזמן זה הם יעשו לפתור את הבעיה.
      6.מה שהבינו הצפרדעים שכדי לעודד ולא לפגוע.
      7.מה שהיה יכול לקרות אם הצפרדע היתה שומעת אותם היא היתה נעלבת.
      8א.אילו הייתי מייעצת לצפרדע הייתי אומרת לה להמשיך לנסות שוב ושוב.
      ב.הסבר הפתגם הוא שאלימות מילולית יכולה להכאיב מאוד גם אם היא לא פיזית.
      לדוגמא:שיעור ג'ודו כולם מצליחים ורק אני לא וכולם מתגאים בי.
      ג.מילים מעודדות יכולות לעזור למישהו שקשה לו מפני שככה הוא גם מאמין שהוא יכול.
      דורקאס

      מחק
  2. 1. הצפרדעים שנפלו לבור הגיבו בכך שזה לא נורא והם יכולים ליקפוץ את זה.
    2.הצפרדעים שמחוץ לבור בהתחלה חשבו שזה לא אפשרי ואז אחד עציה רעיון שגם לא עבד והם חשבו שאין להם סיכוי.
    3. הצפרדעים אמרו לצפרדע שהיא סתם מנסה ושתישמור את הכוח כי זה לא יצליח.
    4. הצפרדעים בהתחלה לא צעקו מילות עידוד ושהצפרדע השני נישאר בבור הם צעקו מילות עידוד.
    5. הצפרדעים חשו קלפי הצפרדע החירשת שהיא לא מקשיבה להם ובאותו שלב כבר מפסיקים להגיד ללא ליקפוץ ושתעשה משהיא רוצה.
    6. הצפרדעים הבינו שצריך לעודד את האחרים כי זה גם נותן יותר כוח.
    7. משהיה אלול ליקרות שהיא היתה מקישבה להם ואז היא לו היתה קופצת ומחכה לגשם שכניראה לא היה עוזר.
    8. אם היתיי הצפרדעים היתיי אומר ללהמשיך לנסות ולא לוותר.

    השבמחק
  3. 1. אם הייתי יכול לבקש מסופר ספר הייתי מבקש מגיי קיי רולינג שתוציא הארי פוטר חדש.
    2. לפי דעתי הספרים מביאים השראה וחוכמה לחיים ורק דברים טובים. מעידן.

    השבמחק
    תשובות
    1. 1.הייתי מבקשת מהם את השמיניה לא נפגשנו מעולם גיאורה חמיצר.
      2.לדעתי הטיעון הזה הוא נכון מכיוון שספרים בדרך כלל מראים לי השתקפות של החיים האמיתיים.דורקאס

      מחק
  4. 1. אילו הייתי מזמינה ספר מסופר או סופרת הייתי מבקשת שהספר יכיל לפחות דמות אחת שאני אחלוק איתה את רגשותיי.
    2א. דעתי על טיעון זה היא שזה נכון לעשות את זה כדאי גם לשכוח קצת את המציאות.
    2ב. תפקידם של ספרים הם לעניין ולסקרן את הקורא ברמה שהוא לא יוכל להוריד את העיניים והידיים מהספר.
    דריה

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. 1הצפרדעים שנפלו לבור הגיבו בכך שניסו לקפוץ החוצה.
    2הצפרדעים שהיו מחוץ לבור הגיבו בכך שהם אמרו "אוי לא" וגם הם אמרו שאין להם סיכוי לצאת מהבור.
    3הצפרדעים שהיו מחוץ לבור אמרו לצפרדע שהתעקשה לקפוץ שתפסיק לקפוץ כי זה יבזבז לה כוח.
    4הצפרדעים שהיו מחוץ לבור לא צעקו מילות עידוד.
    5הצפרדעים חשו כלפיי הצפרדע החירשת חמלה והם היו בשוק.
    6הצפרדעים הבינו, שעידוד עוזר לאחר להצליח לעשות את מה שהוא רוצה.
    7מה שהיה יכול ליקרות לצפרדע אילו הייתה שומעת את חברותיה, זה שהיא הייתה נתקעת בבור.
    8אם הייתי יכול לייעץ לצפרדע הייתי אומר לה שתמשיך לנסות לקפוץ עד שהיא תצליח.
    מילה טובה 2
    2אם הייתי מזמין ספר מסופר או סופרת, הייתי מבקש שיקדישו לי את הספר.
    4אני חושב שצריך לומר את האמת בקשר לילדות בספרי הילדים, ואני חושב שספרים עוזרים להתפתחות הילדים ומביאים המון ידע.

    השבמחק
  7. .1. הצפרדעים הגיבו בכך שהם יכולים לעשות את זה לקפוץ ולצאת מהבור.
    .2. הצפרדעים שהיו מחוץ לבור הגיבו בכך שהם לא יוכלו לצאת ושהם צריכים לחכות לגשם כדי שימלא את הבור והצפרדעים יוכלו לשחות החוצה.
    .3. הצפרדעים אמרו לצפרדע שאין סיכוי שהיא תוכל לצאת.
    .4. בהתחלה הצפרדעים צעקו שהם לא יכולים לצאת לאחר מכן הבינו שזה עוזר לעודד אז הם עודדו את הצפרדע שנשארה בבור.
    .5. הצפרדעים חשו כלפי הצפרדע החרשת שהיא לא תוכל לצאת מהבור.
    .6. הצפרדעים הבינו שצריך לעודד ולתמוך באחרים כשקשה להם.
    .7. מה שהיה עלול לקרות זה שהצפרדע החרשת .א. הייתה נעלבת .ב. היא הייתה מחכה לגשם אבל זה מלא זמן עד שכל הבור יתמלא.
    .8. אני הייתי מיעצת לצפרדע החרשת שתמשיך לנסות כי תצליח.
    .8ב.אני לא מכירה את המשפט, סליחה.
    .8ג. מילים מעודדות יכולות לעזור ולתת כוח גדול למי שקשה.
    #נורית

    השבמחק
  8. 1. הצפרדעים שנפלו לבור הגיבו בהלם ולא ידעו מה לעשות.
    2.הצפרדעים שמחוץ לבור הגיבו בבעלה והלם.
    3.הצפרדעים אמרו לצפרדע שהתעקשה לקפוץ מחוץ לבור שתשמור את כוחותיה כדי לשחות כשהגשם ימלא את הבור.
    4. הצפרדעים בחוץ לא צעקו מילות עידוד.
    5. הצפרדעים האחרים חשו כלפי הצפרדע החרשת הלם גדול ובאותו הרגע שהבינו שהיא חרשת ולכן המשיכה לקפוץ והצליחה, אז הם עודדו את הצפרדע השנייה בתנועות שאומרות לקפוץ למעלה.
    6. הצפרדעים הבינו שאם הצפרדע שנשארה בבור תמשיך לנסות לקפוץ, היא אולי תוכל להצליח לצאת כמו הצפרדע החירשת.
    7.אם הצפרדע הייתה יכולה לשמוע את חברותיה יכול היה לקרות שהיא לא הייתה יוצאת מין הבור.
    8. הייתי אומרת לה לא לוותר ולהקשיב לתחושה הפנימית שלה.
    מאת: איה

    השבמחק
  9. 1.כשהצפרדעים נפלו לבור, הם הגיבו בכך שניסו לקפוץ מעל הבור - ובניסיון כושל הם לא הצליחו.
    2.הצפרדעים שהיו מחוץ לבור, לא תמכו ברעיון של הצפרדעים שהיו בתוך הבור.
    3.הצפרדעין שהיו מחוץ לבור אמרו לצפרדע שהתעקשה לצאת בעזרת קפיצות - לוותר וכדאי לה להפסיק.
    4.הצפרדעים לא צעקו מילות עידוד, פשוט הצפרדע החירות חשבה שמעודדים אותה.
    5.הצפרדעים חשו שהיא לא תצליח לצאת מתוך הבור.
    6.הצפרדעים הבינו שאם עוזרים ותומכים במישהו - הוא יכול היה להרגיש כאילו שפתאום מתפתח אצלו כוח חדשני.
    7.אם הצפרדע הייתה יכולה באמת לשמוע את הצפרדעים, היא הייתה יכולה לחשוב אחרת והיא הייתה עושה מה ש הצפרדעים הציעו מלכתחילה.
    8א.אילו הייתי יכולה איכשהו לתקשר ולייעץ לצפרדע החירות, הייתי יכולה לסייע לה בכך שבאמת אעודד אותה במילות עידוד.
    8ב. אני לא מכירה את המשפט : "מוות וחיים היד הלשון".
    8ג.מילים מעודדות יכולות לתמוך בחברינו ולתת להם אומץ וכוח להמשיך
    על החתום : אדוה

    השבמחק
  10. 1. 1. כשהצפרדעים נפלו לבור הם הגיבו בכך שהם ניסו לקפוץ החוצה.
    2. 2. הצפרדעים מחוץ לבור הגיבו בכך שהם אמרו לצפרדעים בתוך הבור לחקות שהגשם ימלא את הבור.
    3. 3. הצפרדעים מחוץ לבור אמרו לצפרדע שהמשיחה לקפוץ "אל תקפוץ! תחקה שהגשם ימלא את הבור ואז תצא!"
    4. 4. הצפרדעים בחוץ לא עודדו את הצפרדע שקפץ.
    5. 5. בהתחלה הצפרדעים חשו כלפי הצפרדע החרשת תסכול אך אחר כך הם חשו השראה
    6. 6. הצפרדעים הבינו שצריך לא לוותר!!! (וגם לעודד.)
    7. 7. מה שהיה עלול לקרות הוא שהצפרדע תוותר ואז היא לא הייתה יוצאת.
    8. 8. אם הייתי יכול לייעץ לצפרדע החרשת לא לא הייתי מייעץ לה. (היא לא זקוקה לייעוץ.)
    מוות וחיים ביד הלשון =לדיבור יש כוח רב, אופן השימוש בו יכול להכריע בין חיים ומוות. (מתוך ויקימילון).

    השבמחק
  11. כישורי חיים:
    1.הצפרדעים שנפלו לתוך הבור ניסו לקפוץ מהבור.
    2.הצפרדעים שהיו מחוץ לבור חשבו שהגשם ימלא את הבור והצפרדעים שהיו בתוך הבור היו יכולות לצאת.
    3.הצפרדעים אמרו לצפרדעה שהתעקשה לא לקפוץ ולחקות שהגשם ירד וימלא את הבור והן יוכלו לשחות החוצה.
    4.הצפרדעים שהיו בחוץ לא צעקו מילות עידוד, אלא אמרו לצפרדעים שהיו בתוך הבור לא לקפוץ.
    5.לפני שהצפרדע החרשת הצליחה לצאת מהבור הצפרדעים שהיו בחוץ חשבו שהיא לא מקשיבה להן ואחרי שהצפרדע הצליחה לצאת הצפרדעים היו ממש מופתעות שהיא חרשת.
    6.הצפרדעים הבינו שהצפרדע חרשת ושאפשר לקפוץ מהבור החוצה.
    7.אם הצפרדע הייתה שומעת את מה שאמרו לה חברותיה היא לא הייתה קופצת ונשארת לחכות עד שהבור יתמלא.
    8.אם הייתי יכול לדבר עם הצפרדע הייתי אומר לה שהיא יכולה לעשות את זה (הייתי תומך בה.)
    8ב. המשפט "מוות וחיים ביד הלשון" אומר שכל מילה יכולה להרוס למישהו משהו. למשל משחק שחמט, שחקן אחד יותר טוב מהשני וכולם אומרים לפחות שאין לו סיכוי לנצח.
    8ג. מילים מעודדות יכולות לעזור למישהו שקשה לו מכיוון שכולים סומכים עליו שהוא יכול לעשות את זה.
    כישורי שפה:
    1.אם הייתי מזמין ספר מסופר או סופרת הייתי אומר שאני רוצה ספר שכולל את הסוגות: מדע בדיוני ואקשן.
    3.לפי דעתי צריך שלילדים יהיו ספרים שחיי הילדים בהם קלים מכיוון שאני רוצה שיתמכו בי ולא שיגידו לי איזה דבר רע יכול לקרות.
    4.לא יצא לי לקרוא אף ספר של קסטנר.
    איתי.

    השבמחק
  12. בשאלה 3 לחכות עם כ התבלבלתי.
    איתי.

    השבמחק
  13. בכישורי שפה שאלה 1 סוגים לא סוגות התבלבלתי.
    איתי.

    השבמחק
  14. בדיקה כי כל מה שכתבתי נעלם

    השבמחק
  15. שיעור מקוום יום שלישי ה-17.3

    1. הצפרדעים שנפלו לבור הגיבו בכך שנלחצו וניסו לקפוץ החוצה.
    2. הצפרדעים שמחוץ לבור הגיבו בזלזול בכך שאמרו לצפרדעים לא לנסות לצאת אלא לחכות.
    3. הצפרדעים אמרו לצפרדע שהתעקשה לקפוץ שלא יעזור לה לקפוץ ושהיא סתם מבזבזת כוח.
    4. הצפרדעים בחוץ לא צעקו מילות עידוד.
    5. מה שהצפרדעים חשו כלפי הצפרדע החירשת בהתחלה זה היה זלזול מכיוון שלא האמינו בא שתקפוץ מן הבור ואחר כך חשו כלפיה חרטה משום שהבינו שעצתן הייתה שגויה.
    6. מה שהבינו הצפרדעים זה שכל עוד יאמינו בחבריהם ולא יזלזלו בהם הם יצלחו.
    7. מה שהיה יכול לקרות לצפרדע אילו הייתה שומעת את חברותיה זה שלא הייתה מנסה לצאת מן הבור והייתה תקועה בו יותר זמן.
    8. אילו הייתי יכול לייעץ לצפרדע החירשת הייתי אומר לה לא להפסיק לוותר במיוחד אם זה קשה.
    9. ההסבר שלי למשפט’’ מוות וחיים בידי הלשון’’ הוא שמילים יכולת להשפיע מעוד גם לטובה וגם לרעה ולכן צריך לחשוב לפני שאומרים.
    10. הדוגמא שנתתי למשפט ‘’ מוות וחיים בידי הלשון’’ היא שנגיד סיפרו לך סוד וישר סיפרת לאותו למרות שאמרו לך לא לספר את יכול לגרום למריבה והשפלה רצינית.
    11. מילים מעודדות יכולת לעזור למישהו שקשה לו מכיוון שהם מחזקות אותו ונותנות לו אומץ.



    מילה טובה עמוד 7 שאלה 2 ועמוד 4 שאלה 10
    תשובות:
    2. אם הייתי מזמין ספר מסופר הייתי מבקש ממנו שיהיה מתח ואקשן בספר.
    4. לדעתי ספרי הילדים לא צריכים לספר רק על דברים טובים אלא גם על חלק מהקשיים וזאת בכדי שהילדים לא יתרגלו ויחשבו שהחיים כל כך יפים. לכן לדעתי אריך קסטנר צודק.
    5. יצא לי לקרוא ספר של אריך קסטנר ("אמיל והבלשים") מלפני הרבה זמן ולכן אני לא זוכר אותו.


    אלון

    השבמחק
  16. מאריאל אל גרבלי:
    1.הצפרדעים שנפלו לבור היו המומים.
    2. הצפרדעים שמחוץ לבור אמרו לאלו שבתוך הבור שאין להם סיכוי לצאת.
    3. הצפרדעים שמחוץ לבור אמרו לצפרדע החרשת "את לא יכולה לעשות את זה" ,
    "זה עמוק מידיי",
    "תשמרי על הכוחות שלך ואל תנסי אפילו"...
    4.הצפרדים בחוץ לא צעקו מילות עידוד.
    5.הצפרדעים חשו כעס כלפיי הצפרדע החרשת, מכיוון שהיא לא הקשיבה להם.
    בשלב הזה הם היו צריכים לעודד אותה בשביל שיהיה לה מוטיבציה ושהיא תצליח.
    6.הצפרדעים הבינו שהם צריכים להיות נחמדים יותר לחבריהם ולפרגן יותר.
    7. לפי דעתי אם הצפרדע הייתה שומעת את חברותיה היא הייתה נשארת בבור לעוד הרבה זמן.
    8.אילו יכולתי לדבר עם הצפרדע החרשת,הייתי אומרת לה לנסות ללמוד לקרוא שפתיים.
    אריאל ;)

    השבמחק
  17. הילה
    1. הצפרדעים ישר ניסו לצאת מהבור.
    2. הצפרדעים שבחוץ היו בשוק
    3. שהצפרדע החרשת קפץ הם לא עודדו אותו ואמרו לו: "מה אתה עושה?" "אל תעשה את זה!" "תחכה שהגשם ימלא את הבור ואז תצא".
    4. הצפרדעים שהיו בחוץ לא צעקו מילות עידוד אלה להפך.
    5. בהתחלה הם חשו שהצפרדע לא מקשיבה להם ומתעלמת.
    6. הצפרדעים הבינו שהצפרדע הייתה בכלל חירשת ומה שיעזור לצפרדע שהייתה עדיין בבור זה לעודד אותה.
    7. הצפרדע כנראה הייתה מבינה שאין לה סיכוי בגלל מה שחבריה אומרים והיא הייתה מוותרת וכנראה לא הייתה יוצאת מהבור.
    8. אני הייתי עודדת אותה ואומרת לה לקפוץ כי אם היא תחשוב שהיא יכולה זה יקרה!
    8ב. המשפט "מוות חיים ביד הלשון" אומר שלמילים יש כוח גדול מאוד ולפעמים הם יכולות לפגוע אבל לפעמים, גם לעזור.
    8ג. מילים מעודדות יכולות לעזור בכך שאם אני אומרת לחבר\ה שלי מילים שעוזרות לו הוא יודע שמישהו מאמין בו וזה נותן לו יותר מוטיבציה לעשות ולהצליח את מה שהוא עשה.
    כישורי שפה:
    1. אני הייתי מבקש שיספר על דברים שקרו לו אבל שיכניס לזה קצת דברים מעולם הדמיון
    2. דעתי היא שספרים מביאים חוכמה והמון דמיון ותפקידים של הספרים זה לעניין אותנו ולגרום לנו להיות פחות במסך.
    3. לצערי אני לא קראתי אחד מהספרים של קסטנר...

    השבמחק
  18. כישורי חיים
    1. כשהצפרדעים נפלו לבור הם היו קצת מבוהלים, אבל הם מיד ניסו לקפוץ החוצה.
    2. הצפרדעים שהיו מחוץ לבור גם נבהלו, אבל עדין הם ניסו לעזור לחברם.
    3. הצפרדעים אמרו לצפרדע שהיתקשה לקפוץ לא לקפוץ כי זה גובה גבוהה מדי.
    4. הצפרדעים שבחוץ לא צעקו מילות עידוד.
    5. כשהצפרדעים גילו שהצפרדע חירשת, הם היו קצת המום, והבינו אותה יותר. הם ידעו שצריך לעזור לה, ואני חושב שהם בשלב זה
    הם צריך לעזור לה.
    6.
    7.הדבר היוכל לקרות לצפרדע אם היא הייתה שומעת את חבורתיה, הוא שהיא הייתה נתקעת שם.
    8. הדבר שהייתי מייעץ לצפרדע הוא: להמשיך בדרך ההכי נוחה לך.

    שפה
    שאלה 2 עמ' 7 . אם אני הייתי מזמין ספר מסופר או מסופרת
    הייתי מבקש מהם הקדשה.
    שאלה 4 עמ' 10. לפי דעתי הטיעון לא נכון מפני שאני חושב שבספרים צריך לתת דוגמאות מהחיים האמיתיים כדי שברגע שיש את בעיות אלו נוכל להתדמודד איתם.



    על החתום: עמית

    השבמחק
  19. 1. הצפרדעים שנפלו לבור הגיבו כך - הן ניסו לקפוץ מהבור החוצה כמה שיותר מהר.
    2.הצפרדעים שמחוץ לבור אמרו לצפרדעים שבפנים שהן לא יכולות לצאת מהבור.
    3.הצפרדעים שמחוץ לבור אמרו לצפרדע שזה לא יעבוד לה לעולם ושתשמור את הכוח שלה.
    4.הצפרדעים שבחוץ לא צעקו מילות עידוד.
    5.תחילה חשו זילזול בכישורי הקפיצה של הצפרדע. לאחר שהצליח לקפוץ מחוץ לבור, חשו בושה על שלא עודדו אותו, ולבסוף עודדו את הצפרדע השניי לקפוץ החוצה מן הבור.
    6.הצפרדעים הבינו את החשיבות של החדרת מוטיבציה מן הקבוצה אל הפרט.
    7.אם הצפרדע הייתה יכולה לשמוע את חברותיה אז הייתה עלולה להתייאש, ללהפסיק
    לנסות לקפוץ מהבור.
    8.הייתי מייעץ לצפרדע שתמשיך לנסות לקפוץ עד שתצליח.
    8ב.כוונתו של משפט זה להדגיש שצריך להיזהר בשפה שלנו כי זה יכול להיות עוזר וזה יכול להרוס
    8ג. מילים יכולות לעודד מכיוון שהן גורמות להרגשה מחזקת ותומכת

    השבמחק
  20. 1. הצפרדעים שנפלו לבור הגיבו בכך שהם ניסו לצת מהבור.
    2. הצפרעים שהיו מחוץ לבור אמרו לצפרדעים שהיו בבור שהבור הבוהה מידי והם לא יצליחו לצת מהבור.
    3. הצפרדעים אמרו לצפרדע שהתעקשה לקפוץ את לא תצליחי הבור גבוהה מידי
    4. הצפרדעים בחוץ לא צעקומילות עידוד.
    5. מה שחשו כלפי הצפרדע החרשה זה זילזול כי הם לא האמינו שהיא תצליח לקפוץ מחוץ לבור.
    6. הצפרדעחם הבינו לא לזלזר וכן לעודד.
    7. מה שיכל לקרות עם הצפרדע היתה יכולה לשמוע זה שהיא לא היתה מנשה לקפוץ מחוץ לבור והא היתה נישארת בבור.
    8.אני היתי מעודד את הצפרדע ההחירשה.

    השבמחק
  21. מילה טוב מאוד 2
    עמוד 7 שאלה 2.מה שהיתי מבקש מהסופר/ת זה שתפרסם אותי.
    שאלה 4 עמוד 10. לפי דעתי ספרי ילדים לא חיבים ליהיות רק שמחים.

    השבמחק
  22. 1. הצפרדעים שנפלו לבור הגיבו בכך שניסו לקפוץ החוצה.
    2. הצפרדעים שלא נפלו לבור אמרו להם שהבור עמוק מידי ואי אפשר לקפוץ החוצה.
    3. מה שאמרו הצפרדעים שלא נפלו לצפדע שכן נפלה שהיא לא יכולה לצאת.
    4.הצפרדעים שבחוץ לא צעקו מ ילות עידוד אלה להפך.
    5. בהתחלה התנהגו לא יפה כי לא הצליהח לצאת מהבור אחר כך חשו חרדה שלו עזרו לו
    ואז עודדו את הצפרדע השנייה.
    6. שעדיף לעזור מאשר לא לעזור.
    7.אם הצפרדע יכלה לשמוע את חברותיה היתה מוותרת.
    8. הייתי מיעץ לצפדע להאמין בעצמה.
    כוונת משפט זה היא שצריך לשמור על שפה נאותה כי זה יכול לגרום להרבה דברים.
    מילים יכולות לעודד כי עוזרות להרגשה הטובה.

    עומרי

    השבמחק
  23. 1. הצפרדעים שנפלו לבור ניסו לצאת מהבור וגם הם נלחצו.

    2. הצפרדעים שמחוץ לבור חששו ואמרו: "אוי לא! זה עמוק מדי! הם בחיים לא יצליחו."

    3. הצפרדעים אמרו לצפרדע החרשת: "עצור! אנחנו נחכה שהגשם ימלא את הבור! אתה לעולם לא תצליח! זה גבוה מדי!"

    4. הצפרדעים שבחוץ לא צעקו מילות עידוד, להפך, הם דווקא הורידו לה את החשק.

    5. הצפרדעים חשו אי הבנה כלפי הצפרדע החרשת כי הם לא הבינו למה היא לא מקשיבה להם.

    6. הצפרדעים הבינו שהצפרדע חרשת וגם שהם היו צריכים לעודד אותה.

    7.אילו הצפרדע הייתה שומעת הצפרדעים האחרות, הם היו מורידות לה את המוטיבציה.

    8. אני הייתי מייעצת לצפרדע (בשפת הסימנים) לקפוץ יותר גבוה.

    9. איננו מכירות את המשפט "מוות וחיים ביד הלשון".

    מילים מעודדות יכולות לעזור למישהו שקשה לו בכך שהן יתנו לו כוח לנסות ולהמשיך.

    רוני ואביגול☺️

    השבמחק
  24. 1. הצפרדעים שנפלו לבור ניסו לצאת מהבור וגם הם נלחצו.

    2. הצפרדעים שמחוץ לבור חששו ואמרו: "אוי לא! זה עמוק מדי! הם בחיים לא יצליחו."

    3. הצפרדעים אמרו לצפרדע החרשת: "עצור! אנחנו נחכה שהגשם ימלא את הבור! אתה לעולם לא תצליח! זה גבוה מדי!"

    4. הצפרדעים שבחוץ לא צעקו מילות עידוד, להפך, הם דווקא הורידו לה את החשק.

    5. הצפרדעים חשו אי הבנה כלפי הצפרדע החרשת כי הם לא הבינו למה היא לא מקשיבה להם.

    6. הצפרדעים הבינו שהצפרדע חרשת וגם שהם היו צריכים לעודד אותה.

    7.אילו הצפרדע הייתה שומעת הצפרדעים האחרות, הם היו מורידות לה את המוטיבציה.

    8. אני הייתי מייעצת לצפרדע (בשפת הסימנים) לקפוץ יותר גבוה.

    9. איננו מכירות את המשפט "מוות וחיים ביד הלשון".

    מילים מעודדות יכולות לעזור למישהו שקשה לו בכך שהן יתנו לו כוח לנסות ולהמשיך.

    רוני ואביגול☺️

    השבמחק
  25. שיעור כישורי חיים
    1. הצפרדעים שנפלו לבור ניסו לעלות למעלה.
    2. הצפרדעים שלא נפלו אמרו שהצפרדעים שנפלו לא יצליחו לעלות.
    3. הצפרדעים אמרו שהיא לא יכולה.
    4. הצפרדעים לא באמת צעקו מילות עידוד.
    5. הם חשו שבגלל שהצפרדע חשבה שעודדו אותה הצליחה וכך גם עודדו את הצפרדע השנייה.
    6.שעם מעודדים מישהו זה עוזר לו להמשיך.
    7. הצפרדע לא הייתה ממשיכה לנסות.
    8. שהיא יכולה לעשות את זה.
    9.הפירוש שלי למשפט מוות וחיים ביד לשון הוא אלימות מילולית יכולה לגרום למוות, ולעודד מישהו יכול להציל חיים.


    שיעור שפה
    1. הייתי מבקש שיוסיף חתימה.
    3. אני חושב שצריך לתת לילדים לקרוא גם דברים שהם יכולים ללמוד דברים לחיים מהספרים.
    4. אני לא קראתי עוד ספר של קסטנר.

    השבמחק
  26. 1.הצפרדעים שנפלו לבור ניסו לקפוץ למעלה אך לא הצליחו (בהתחלה)
    2. הצפרדעים אשר לא נפלו לבור חשבו על תוכנית ורצו לספר אותה לצפרדעים שנתקעו.
    3.הצפרדעים אמרו לצפרדע שקפצה בגלל שהיא נתקעה בבור ללעצור אבל הצפרדע לא דשמעה מפני שהיא הייתה חירשת.
    4.הצפרדעים בחוץ אינם צעקו מילות עידוד אלא הם אמרו דברים כמו:"אתה בחיים לא תצליח" ועוד...
    5.הצפרדעים בחוץ חשו כלפי הצפרדע החירשת מבוכה מכיוון ששיקרו לה.
    6.הצפרדעים הבינו שכאשר מעודדים מישהו זה גורם לו להאמין בעצמו.
    7.היה עלול לקרות שהצפרדע הייתה יכולה לשמוע את חברותיה ובסוף היא לא הייתה מאמינה בעצמה.
    8.הייתי מייעצת לה להאמין בעצמה!
    9.המילים האלו גומות לו להאמין בעצמו.

    השבמחק
  27. אריאל אל גרבלי
    לפי דעתי המילה מוות וחיים ביד הלשון פרושה
    למילים יש כוח ומשמעות

    השבמחק
  28. אריאל שפה:
    2.אילו הייתי פוגשת סופר/ת הייתי מבקשת המלצה של ספרים שמעניינים אותו.
    4.לפי דעתי ספרים לא חייבים להיות משעשים.
    לא קראתי שום ספר של ארין קסטנר

    השבמחק
  29. אם הייתי מזמין ספר מסופר או מסופרת אז הייתי מבקש שבספר יהיה פעולה צחוק ומדע בדיוני.
    4לדעתי אפשר לחזק את שני הטיעונים, מצד אחד צריך לומר לילדים את האמת מצד שני בכדי לא להעציב אותם יש להישתמש בהומור.
    לסיכום דעעתי על הטיעון שספרים צריכים לעסוק רק בדברים שמחים היא שספרים כאלה לא מתארים את המציאות בצורה מאוזנת.
    4. בספר פצפונת ואנטון אהבתי את העובדה זה שמדובר בסיפור אמיתי ואומרים לנו את האמת , הדמות שהכי אהבתי הייתה אנטון מכיוון שהוא היה מאוד מצחיק.

    השבמחק
  30. עילי פייזוב ד'1.
    1.הצפרדעים הגיבו בזה שהם ניסו לצאת מהבור וקפצו
    ללא הפסקה.
    2.הצפרדעים שהיו מחוץ לבור אמרו לצפרדעים שבתוך
    הבור להפסיק לקפוץ ושהם לא יצליחו לצאת מהבור
    וחבל על המאמץ.
    3.הצפרדעים אמרו לצפרדע שהתעקשה לקפוץ כדאי
    שתפסיק ושלא תצליח.
    4.להפך, הצפרדעים לא צעקו מילות עידוד רק בניסיון
    של הצפרדע השניה הם קראו מילות עידוד.
    5.הצפרדעים היו המומים שגילו שהצפרדע חירשת ולאחר
    מכן ניסו לעודד את הצפרדע השניה.
    6.הצפרדעים הבינו שכדאי לעודד במקום לצעוק.
    7.יכול להיות שהצפרדע הייתה מוותרת בגלל שלא היו
    מילות עידוד אז יצא לטובה שהיא לא שמעה.
    8 א.אם הייתי יכול ליעץ לצפרדע אז הייתי אומר לה לא
    לוותר אף פעם ולהמשיך לנסות שוב ושוב עד
    תצליח.
    ב."מוות וחיים בידי הלשון" אחרי שאמא הסבירה לי
    זה אומר-צריך לחשוב פעמיים לפני שמוציאים
    מילים מהפה יש מילים שיכולות לנחם ומילים
    שיכולות לפגוע מאוד.
    ג.מילים מעודדות יכולות לתת לנו ביטחון ולעזור
    להאמין בעצמנו.

    השבמחק
  31. 1. בהתחלה שתי הצפרדעים ניסו לקפוץ למעלה. בהמשך זו ששומעת הגיבה למה שאמרו לה הצפרדעים שלמעלה,
    וזו שלא שומעת המשיכה לקפוץ למעלה מפני שחשבה שכל הצפרדעים מעודדות אותה.
    2. הצפרדעים שהיו למעלה אמרו לצפרדעים שבבור לא לנסות לקפוץ ושהגשם ימלא את הבור ואז יוכלו לשחות ולעלות.
    3. הצפרדעים שלמעלה אמרו לצפרדע החירשת שזה גדול עליה ושלא תנסה לקפוץ למעלה.
    4. הצפרדעים צעקו מילות עידוד רק בסוף. בהתחלה אמרו לצפרדעים שבבור שלא ינסו לקפוץ למעלה.
    5. הצפרדעים חשו כלפי הצפרדע החירשת שהיא לא עושה מה שהן אומרות לה לעשות ושהיא קצת מעצבנת.
    הן עצמן היו מתנהגות כמו הצפרדע השומעת שבבור ולא מנסות לקפוץ.
    6. הצפרדעים שלמעלה הבינו שהצפרדע חירשת ובגלל זה היא לא הקשיבה להן.
    הן הבינו שעידוד יעזור גם לצפרדע השומעת להצליח לצאת מהבור.
    7. אם הצפרדע הייתה שומעת אז היא הייתה נשארת עם הצפרדע השניה והן היו נשארות מלא ימים עד שהגשם ימלא את
    הבור ובינתיים אולי היו מתות.
    8. מה שאני הייתי מציעה לה אם הייתי יכולה זה שאם תאמיני חזק חזק אז את תצליחי בכל דבר בעולם.
    המשפט "חיים מוות ביד לשון" אומר שאם אני אומרת למישהו מילה כל שהיא, אז זה יכול להשפיע עליו ( לטובה או לרעה ).
    דוגמה: אם אני רואה חברה טובה שלי שמתקשה לסיים את המבחן אז אני אומר לה שהיא יכולה לעשות את זה ואז היא מתעודדת ומסיימת את המבחן.
    מילים טובות מעודדות מפני שזה גורם לאותו בן אדם להרגיש שימחה ואז הוא מצליח לעשות את מה שהוא התקשה בו.

    השבמחק
  32. 1.הצפרדעים שנפלו לבור רצו לצאת מהבור אז הם פיתחו תקוות וניסו לקפוץ החוצה מהבור.
    2.הצפרדעים שמחוץ לבור ניסו לחשוב על תכנית, כמו למשל לחכות לגשם שימלא את הבור ופסלו את התכנית של הצפרדע החירשת לקפוץ החוצה.
    3.הצפרדעים אמרו לצפרדע שהתעקשה לקפוץ "את לא תצליחי" "זה רחוק מידי" וכו' .
    4.הצפרדעים שמחוץ לבור לא צעקו מילות עידוד, אלא פיקפקו בצפרדע החירשת.
    5.הצפרדעים בחוץ חשו שהצפרדע סתם מבזבזת אנרגיה. בשלב הזה הם הציעו לחכות לגשם שימלא את הבור.
    6.הצפרדעים בחוץ הבינו שבגלל שהצפרדע החירשת חשבה שמעודדים אותה היא הצליחה ובגלל זה הם עודדו את הצפרדע השניה.
    7.אם הצפרדע הייתה יכולה לשמוע את חברותיה היא לא הייתה מפתחת תקווה ונכשלת.
    8.אני הייתי מייעץ לצפרדע להמשיך לקפוץ ומקסימום היא לא הייתה מצליחה אבל אז לפחות היא הייתה מנסה.

    השבמחק
  33. 1. הצפרדעים הגיבו בכך שנלחצו ושישר ניסו לצאת.
    2. בהתחלה הצפרדעים מחוץ לבור היו לחוצים מזה שהצפרדעים תקועים בתוך הבור אחר כך היה להם תכנית והם כבר לא היו לחוצים.
    3. הצפרדעים אמרו לצפרדע שניסתה לעלות, שתחקה שהגשם יציף את הבור ואז היא תוכל לשחות החוצה בנוסף הם אמרו לו שהוא לא יצליח בחיים בגלל שזה גבוה מדי.
    4. הצפרדעים שמחוץ לבור לא צעקו מילות עידוד
    5. הצפרדעים שמחוץ לבור לא הבינו מדוע הצפרדע ממשיכה לקפוץ ומתעקשת למרות שהסבירו לה את התוכנית. הם היו ממתינים שהבור יתמלא במים ואז יהיה קל לצאת ממנו.
    6. הם הבינו שאם מעודדים זה נותן כוח ומאפשר לעשות דברים שנראים בלתי אפשריים.
    7. היא הייתה מפסיקה לנסות לקפוץ אל מחוץ לבור.
    8. הייתי מייעץ לה לסמוך על עצמה ולא לתת לאחרים להשפיע עליה.

    אורי פרישמן

    השבמחק
    תשובות
    1. 1. הייתי מבקש מהסופר שהספר יהיה מותח, מצחיק ומפתיע
      3. לדעתי ספריי ילדים צריכים להיות מגוונים- מציאות, דמיון, דברים טובים או פחות טובים כי הילדים מבינים הכל.
      4. לי עוד לא יצא לקרוא ספר של קסטנר

      אורי פרישמן

      מחק
  34. כישורי חיים
    1) הצפרדעים שהיו בתוך לבור הגיבו בכך שניסו לצאת מהבור
    2) הצפרדעים שהיו מחוץ לבור הגיבו בכך שניסו לחלץ את אלה שנתקעו
    3) הצפרדעים אמרו לצפרדע שהתעקשה לקפוץ שהיא לא יכולה, ושהבור עמוק מדי
    4) הצפרדעים לא אמרו לצפרדע החירשת מילות עידוד
    5) הצפרדעים חשו כלפי הצפרדע זלזול
    6) הצפרדעים הבינו שהם צריכים לעודד ולא לעצור בעד
    7) מה שהיה יכול לקרות אילו הייתה שומעת את חברותיה הוא שהיא הייתה מתייאשת ולא הייתה יוצאת מהבור לעולם
    8) אני הייתי מייעצת לצפרדעה להמשיך לקפוץ ולא לוותר לא משנה מה אחרים אומרים
    לפי דעתי המשפט "מוות וחיים ביד הלשון" אומר שאפילו כמה מילים יכולות לגרום למישהו למות או לחיות לדוגמה: מישהו כמעט נופל מצוק ומישהו מעודד אותו ואומר לו שהו יכול לעשות את זה וזה מעורר בו מוטיבציה לנסות לקום או שהוא אומר לו "אתה לא יכול לעשות את זה, זה קשה מדי" והוא מתייאש ונופל.
    ארין שגב

    השבמחק
  35. עילי פייזוב - מילה טובה 2.
    2.הייתי רוצה לבקש מהם שישלחו לי את הספר הכי
    מעניין שלהם כדי שאוכל לקרוא אותו.
    3.אני חושב שצריך לכתוב גם על החיים האמיתיים אפילו
    שיש לפעמים סיפורים עצובים כך נלמד להתמודד.
    4.כן, יצא לי לקרוא את הספר "אמיל והבלשים" אבל
    ממש מזמן אז אני לא כל כך זוכר.

    השבמחק
  36. אני הגאון ברוקוליייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי (לביא))17 במרץ 2020 בשעה 6:08

    1. 1. כשהצפרדעים נפלו לבור הם הגיבו בכך שהם ניסו לקפוץ החוצה.
    2. 2. הצפרדעים מחוץ לבור הגיבו בכך שהם אמרו לצפרדעים בתוך הבור לחקות שהגשם ימלא את הבור.
    3. 3. הצפרדעים מחוץ לבור אמרו לצפרדע שהמשיחה לקפוץ "אל תקפוץ! תחקה שהגשם ימלא את הבור ואז תצא!"
    4. 4. הצפרדעים בחוץ לא עודדו את הצפרדע שקפץ.
    5. 5. בהתחלה הצפרדעים חשו כלפי הצפרדע החרשת תסכול אך אחר כך הם חשו השראה
    6. 6. הצפרדעים הבינו שצריך לא לוותר!!! (וגם לעודד.)
    7. 7. מה שהיה עלול לקרות הוא שהצפרדע תוותר ואז היא לא הייתה יוצאת.
    8. 8. אם הייתי יכול לייעץ לצפרדע החרשת לא לא הייתי מייעץ לה. (היא לא זקוקה לייעוץ.)
    מוות וחיים ביד הלשון =לדיבור יש כוח רב, אופן השימוש בו יכול להכריע בין חיים ומוות. (מתוך ויקימילון).

    1. שיקדישו לי את הספר (למרות שכבר הקדישו לי ספר).

    3.זה שיחה בכיתה.
    4.לא.

    השבמחק
  37. כישור שפה
    שאלה 2 עמוד 7 אילו הייתי מבקשת ספר מסופר או סופרת הייתי מבקשת ספר עם מדע בדיוני ואקשן
    שאלה 4 עמוד 10 לפי דעתי הטיעון הזה הוא לא נכון כי גם לילדים מגיע כבוד ולא חייבים לתאר את תקופת הילדות "כולה מתוקה כמו עוגה" כי לפעמים גם הילדים עצובים.

    לא יצא לי עדיין לקרוא ספר של אריך קסטנר
    ארין שגב

    השבמחק
  38. 1.הן ניסו ליקפוץ החוצה.
    2.הן אמרו לצפרדעים שבתוך הבור שהן לא יכולות לצאת מהבור.
    3.הן אמרו לה שהיא לא יכולה לצאת מהבור.
    4.הצפרדעים בחוץ לא עודדו זה רק היה ניראה
    לצפרדעה החרשת.
    5.הצפרדעים הבינו שהקפיצה אפשרית ועודדו את הצפרדע שהיתה בבור.
    6.הצפרדעים הבינו שהצפרדע היתה חרשת.
    7.מה שהיה אלול ליקרות לצפרדעה אילו לא היתה חרשת זה שהיא היתה נישאר הבור.
    8.אני הייתי אומרת לה שהיא מיוחדת.

    השבמחק
  39. כישורי שפה
    1. שאלה 2 בעוד 7 - אני הייתי מבקשת מהסופרת ספר שאין בו דברים מפחידים ורעים!!!!!!
    2. קראתי.
    3. שאלה 4 עמוד 10 - לא צריך שבכל הספרים הכל יהיה טוב ויפה מפני שילדים שאוהבים ספריי אימה לא ירצו לקרוא ספר יותר וגם זה לא הכי נכון כי זה לא משקף את המציאות.
    4. קראתי את המהדורה המחודשת של הספר "אורה הכפולה". אהבתי בספר את התרגיל שעשו התאומות להוריהם התחברתי לדמות של לי שיש בה תכונות דומות לשלי.

    השבמחק
  40. עמרי יורגנסון17 במרץ 2020 בשעה 10:11

    1. הצפרדעים שנפלו לבור הגיבו בכך שהם ניסו לקפוץ החוצה אבל הם גם היו עצובים שהם לא מצליחים

    2. חלק עודדו, חלק אמרו לצפרדעים שבתוך הבור שהם לא יכולים לקפוץ החוצה.

    3. חלק הודדו, חלק אמרו לצפרדע שבתוך הבור שהוא לא יכול לקפוץ החוצה.

    4. חלק צעקו מילות עידוד וחלק צעקו שאין סיכוי.

    5. הצפרדעים הלא חירשות חשבו שהצפרדע החירשת לא מקשיבה להם כי היא ניסתה לקפוץ.

    6. הצפרדעים הבינו שהצפרדע חירשת והיא חשבה שעודדו אותה.

    7. עם הצפרדע לא הייתה חירשת אז היא הייתה נשארת בבור נרקבת ומתה.

    8. עם היא הייתה לא חירשת אז הייתי אומר לה לקפוץ.

    "חיים ומוות ביד הלשון" הפתגם אומר שלמילים יש כוח. הדוגמא שלי היא שמישהו מקלל מישהו והוא יכול לחטוף מכות.

    מילים מעודדות יכולות לעזור למי שאתה מעודד מכיוון שאז הוא *חושב* שהוא יכול

    השבמחק
  41. עמרי יורגנסון17 במרץ 2020 בשעה 10:32

    שפה

    1. הייתי מבקש מהסופר ספר שיש בו כלבים ומתח.

    2. אני חושב שספרים צריכים להיות שמחים מכיוון שכשמשעמם לי אז אני קורא ספר ואני רוצה שהוא יהיה שמח כדי שיהיה לי כיף לקרוא אותו.

    3. לצערי לא קראתי שום ספר של קסטנר.

    השבמחק
  42. יום טוב תלמידים,
    רוצה לומר לכם כל הכבוד על ביצוע המטלות. אתם עושים זאת נהדר עם המון השקעה.
    הייתי רוצה מאוד לקיים איתכם דיון על תשובותיכם הנפלאות אך מאחר שזה מעט מאתגר, אסכם מידי יום את תשובותיכם שקראתי כאן.
    אתמול התבקשתם בשיעור כישורי שפה לקרוא את הטקסט המידעי אודות הסופר אריך קסטנר. בשאלה מספר שתיים נשאלתם – "דמיינו שהייתם מזמינים ספר מסופר או סופרת: מה הייתם מבקשים מהם?"
    רובכם עניתם שהייתם מבקשים מהסופרים לכתוב ספר הכולל בתוכו סיפורי אקשן, מדע בדיוני, והומור וכמובן, ספר שבו אין דברים מפחידים. עמית הוסיף כי היה מבקש מהסופר/ת הקדשה אישית. (מקסים!)
    בשאלה מספר 4 המופיע לאחר הטקסט, מוצגת לכם טענה שעליהם הייתם צריכים לתת את הדעת. לצערי רובכם לא ביצעתם את המשימה. אבל סומכת עליכם שתשתפו יותר במשימה הבאה.
    בשיעור כישורי חיים נדרשתם לצפות בסרטון על הצפרדעים. בשאלה 6 נשאלתם: "מה הבינו הצפרדעים?" שאלה זו מכוונת אותנו למטרת הסרטון והשיעור. תשובותיכם היו נפלאות:
    "הבינו שאם תומכים במישהו הוא יצליח כי למילים יש הרבה כוח."
    "מה שהבינו הצפרדעים שכדי לעודד ולא לפגוע"
    "לעודד ולתמוך באחרים כשקשה להם."
    " הצפרדעים הבינו שאם עוזרים ותומכים במישהו - הוא יכול היה להרגיש כאילו שפתאום מתפתח אצלו כוח חדשני."
    "הצפרדעים הבינו שצריך לא לוותר!!! (וגם לעודד.)"
    "מה שהבינו הצפרדעים זה שכל עוד יאמינו בחבריהם ולא יזלזלו בהם הם יצלחו."
    מתוקים שלי, אתם מבינים מצוין כי למילים יש כוח. בכוחן ליצור טוב או רע. זוהי בחירתכם בחברה. כאשר אנו מאמינים כי אנו יכולים, ובטח עם תמיכת חברינו היקרים, נצליח ונרקיע לשחקים!
    זהו הזמן של כל אחד.ת מאיתנו לומר לחברינו מילים טובות ומעודדות במצב בו אנו נמצאים. כך נייצר תחושת שייכות, אחדות ושמחה.
    נהניתי לקרוא את תשובותיכם,
    חיבוק גדול.



    השבמחק
  43. שיעור כתיבה
    1.הסוגיות המרכזיות שהופיעו בספר הם:
    גזענות ושנאת זרים ובמיוחד שנאת היהודים על ידי הנאצים, בנוסף הייתה אבטלה וזה
    אומר שלרבים לא הייתה עבודה.
    2. הדמויות המוצגות בפרק הראשון הם:
    המנהל פוגה, פצפונת, פיפקה, גברת פוגה, ברטה, העלמה אנדרט והמטפלת קתה.
    3. הסוגיה שמוצגת בפרק הראשון היא:
    הפער בין מעמד העשירים ומעמד העניים והפער בין מעמד הפועלים ומעמד בעלי עסקים.

    שיעור תנ"ך
    11. נציגי חלק מהשבטים בנו מזבח כדי להראות שהם מאמינים וסומכים על ה'
    ובהבטחה שנתן להם.
    כאשר יהושע נואם לעם, לפני שהוא מסיים את חייו ומבטיח לעם שאם יקיימו את כל
    המצוות, הם יקבלו את הארץ שהובטחה להם.
    22. בחרתי להתמקד באירוע היסטורי זה כי רגע זה משנה את חייהם של בני ישראל מעם
    נודד לעם שיש לו מקום משלו.
    33. על פי דעתי רגע היסטורי הוא רגע שמשנה את החיים שלנו שהופך אותם למשהו אחר
    מחיי היום יום.
    מאת: איה

    השבמחק